نسخه الکترونیک تامین اجتماعی خدمت‌دهی به بیماران را تسهیل می‌کند

کرمان - ایرنا - رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه صدور دفترچه درمانی از اول اسفندماه در تمامی شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی استان متوقف خواهد شد گفت: نسخه الکترونیک، طرحی برای تسهیل خدمت دهی به بیماران و پرداخت حق السهم پزشکان و موسسات طرف قرارداد است.

حمیدرضا متولی زاده شامگاه پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان پیشرو در خدمات اجتماعی است گفت: هر پزشکی که نسخه الکترونیک صادر کند، ساعت ۱۲ همان شب ۸۰ درصد هزینه هایش پرداخت می‌شود و همچنین داروخانه هایی که نسخه الکترونیک داشته باشند، ۳۰ درصد هزینه های خود  را همان روز از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کند و مابقی هزینه ها در مدت یک ماه پرداخت می شود. 

رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به مزایای طرح نسخه الکترونیک افزود: نسخه بیمه شده برای تمام موسسات درمانی قابل دریافت است و بیمه شدگان نباید نگران این باشند که نسخه خود را از کجا دریافت کنند.

متولی زاده با اشاره به اینکه برخی از بیماران نسخ تکراری دارند و ماهیانه باید داروهایی تکراری مصرف کنند گفت: در سامانه نسخه الکترونیک این امکان فراهم شده که بدون مراجعه همان نسخه  قابل تکرار را ماهیانه دریافت کنند  که این مهم مراجعه و هزینه های بعدی به پزشک را حذف کرده است. 

وی با اشاره به اینکه در این طرح بیمه شدگانی که هزینه های درمانی سنگین دارند شناسایی می شوند تا سازمان بتواند هزینه‌های خود را مدیریت کند افزود: گروه بیماران خاص ۲دهه است که هزینه های درمان آنها با ارایه یک دفترچه خاص از سوی سازمان به صورت رایگان است در این طرح با اختصاص یک شناسایی برای بیماران همانند سابقه خدمات برای آنها اجرایی می شود. 

متولی زاده با بیان اینکه وجود نسخه الکترونیک و تجمیع اطلاعات این امکان را فراهم می کند که سازمان منابع خود را هدفمند تخصیص دهد تصریح کرد: در این  طرح نیز برای تجهیز زیرساخت های مطب و داروخانه برای اجرای نسخه الکترونیک  از محل منابع بانک رفاه به صورت تسهیلات تخصیص داده شده است و هر کدام از موسسات درمانی مایل باشند با مراجعه به بانک می توانند این وام حمایتی را دریافت کنند.  

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نوع خدمات تجویز شده ثبت و ذخیره می شود گفت: نسخه الکترونیکی تولید شده براساس شماره ملی تمام اطلاعات بیمه شده در سرورهای مرکزی سازمان ذخیره می کند و برای افراد به صورت مجازی براساس شماره ملی و  بیمه قابل دسترسی خواهد بود. 

رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان کرمان گفت: یکی از دغدغه هایی که در این زمینه مطرح بود مستندات بیمه تکمیلی است  و توافقی فی ما بین سازمان و بیمه مرکزی فراهم شده و امکاناتی در سامانه عملیاتی ایجاد شده  تا  امکان دریافت اطلاعات نسخ را به برای بیمه تکمیلی داشته باشد. 

متولی زاده تاکید کرد: در راستای کاهش مراجعات، هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت، از مردم درخواست داریم که در سامانه www.estamin.ir ثبت‌نام کنند تا از مزایای خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

سرخط اخبار استان‌ها