احداث تقاطع غیرهمسطح با راه‌آهن نیاز حمل و نقل ریلی قرچک است

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: با احداث ۲ تقاطع غیرهمسطح در ورودی روستاهای جنوبی قرچک با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد، زیرساخت حمل و نقل ریلی این شهرستان فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز پنجشنبه در جریان بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از ۲ طرح تقاطع غیرهمسطح ورودی روستاهای  داودآباد و محمدآباد با راه‌آهن سراسری تهران – مشهد و قطار حومه‌ای تهران- قرچک- ورامین و کمربندی جنوبی این شهرستان افزود: اجرای این ۲ طرح، به عنوان اولویت‌های شرکت راه‌آهن و شهرستان قرچک برای تکمیل قطار حومه‌ای به حساب می‌آید که پس از چند سال، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی اظهار داشت: اجرای ۲ تقاطع غیرهمسطح ورودی روستاهای جنوبی قرچک با راه‌آهن سراسری تهران – مشهد، یکی از اولویت‌های شهرستان قرچک است که اجرای آن پس از هماهنگی به عمل آمده میان شهرداری قرچک و شرکت راه‌آهن، عملیات اجرایی آن آغاز شد.
خطیبی اظهار داشت: علاوه بر اجرای این ۲ تقاطع غیر هم‌سطح، احداث ایستگاه راه‌آهن و امکانات مورد نیاز آن از جمله پله برقی، آسانسور، سکوها و زیرگذرها دیگر اولویت شهرستان در دسترسی به حمل و نقل ریلی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح، بسیاری از نیازهای اولیه شهرستان در دسترسی به حمل و نقل ریلی فراهم شده و گام بزرگی در خدمت رسانی به مردم برداشته می‌شود.
خطیبی در خصوص کمربندی جنوبی قرچک نیز گفت: شهرستان قرچک به دلیل واقع شدن در مسیر دسترسی شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران به پایتخت، همواره با تردد روزانه هزاران خودروی سبک و سنگین روبر است که این امر، لزوم احداث یک جاده کنارگذر را در دستور کار مدیریت شهری قرار داد.
فرماندار شهرستان قرچک یادآور شد: در مسیر اجرای این طرح معارضینی از جمله منازل مسکونی، رودخانه باقرآباد و تپه باستانی ثبت ملی شده وجود داشت که با تعامل میان مسوولان دستگاه‌های مختلف معارضین برطرف و با حفظ اثر تاریخی تپه پوئینک، این جاده کنارگذر آماده بهره‌برداری قرار گرفته و به زودی زیر بار ترافیک می‌رود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

سرخط اخبار استان‌ها