۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84225805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین بازارچه صنایع‌دستی زنجان راه‌اندازی شد

۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۲۴
کد خبر: 84225805
دومین بازارچه صنایع‌دستی زنجان راه‌اندازی شد

زنجان - ایرنا - دومین بازارچه­ دائمی صنایع دستی زنجان با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبز میدان نزدیک بازار این شهر به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مجوز بهره‌برداری دومین بازارچه صنایع‌دستی خصوصی در شهر زنجان مصادف با ایام الله دهه فجر اعطا شد.

امیر ارجمند افزود: این بازارچه در کنار نمایش صنایع‌دستی زنجان، مکانی برای تولیدکنندگان و فرصتی برای افزایش زمان حضور و توقف گردشگران در این استان محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: در قسمتی از این بازارچه صنعتگران به تولید انواع صنایع‌دستی ازجمله ملیله، حکاکی روی مس، ظروف مسی، چاروق، چاقو، چرم، جاجیم و میناکاری خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسان برای خرید محصولات همچنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع‌دستی استان است.

ارجمند با بیان اینکه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله‌کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha