۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84225460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین مرحله واکسیناسیون کووید ۱۹ در بانه آغاز شد

سنندج - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه گفت: نخستین مرحله واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ با اولویت واکسیناسیون کادر درمان آی سی یو بخش کرونا بیمارستان رازی این شهرستان آغاز شد.

دکتر محمد شاهویسی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نخستین مرحله از واکسینایون کووید ۱۹ در بانه  ۲۵ دز واکسن برای ۲۵ نفر از کادر درمان بخش آی سی یو کرونا بیمارستان رازی تزریق شد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون کووید ۱۹ در سه فاز با اولویت بندی گروههای پر خطر انجام می شود که فاز نخست آن پرسنل آی سی یو بخش کرونا، فاز دوم کادر بهداشت و درمان بیمارستان و در فاز سوم کل جمعیت شهرستان با رعایت دستورالعمل ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

شاهویسی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: واکسیناسیون کووید ۱۹ در ۲ دز با فاصله ۲۱ روز تزریق می شود که در دز دوم اثردهی واکسن تکمیل می شود و همزمان باید محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

وی با اشاره به فرآیند زمانبر واکسیناسیون کووید ۱۹ افزود: شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ به رفع کامل خطر انتقال بیماری کمک نمی‌کند و باید پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک و شستوی دستها همچنان ادامه یابد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه یادآور شد:باید محدودیت‌های کرونایی افزایش و از برگزاری تجمعات و دورهمی های خانوادگی  خوداری شود چراکه در همچنان در مرحله آغاز واکسیناسیون قرار داریم و تا رفع کامل خطر انتقال ویروس کرونا راه طولانی در پیش داریم.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون کووید ۱۹ از نوع واکسن ایسپدنیک روسی است که اثر دهی و بی خطر بودن آن در ۲ مجله معتبر جهانی ثبت شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha