۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84225105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فجر ۹۹

حضور متفاوت و ماندگار برای پاسداشت انقلاب

۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
کد خبر: 84225105
حضور متفاوت و ماندگار برای پاسداشت انقلاب

بیرجند - ایرنا - حرکت خودرویی و خانوادگی مردم خراسان جنوبی از جمله در شهر بیرجند در روز ۲۲ بهمن با وجود شرایط ناشی از شیوع کرونا چنان شور و حرارتی داشت که حضوری متفاوت و ماندگار را برای پاسداشت انقلاب اسلامی در این دیار ثبت کرد.

به گزارش ایرنا مردم با خودروهایشان در حالی که آنها را با پرچم جمهوری اسلامی و تصاویر امام راحل، مقام معظم رهبری، سردار شهید سلیمانی و دست نوشته‌ها تزیین کرده بودند، قبل از ساعت ۱۰ امروز - چهارشنبه - زمان رسمی شروع راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در مبدا حضور یافتند.

محل حضور و حرکت مردم در شهر بیرجند تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی و بلوار امام رضا (ع) به سمت بلوار پاسداران بود که حوالی ساعت ۱۰ کاروان خودروها در این مسیر از پیش تعیین شده به حرکت درآمد و تا مزار شهدای گمنام و انتهای بلوار پاسداران ادامه یافت.

زن و مرد، پیر و جوان همه با ماسک آمده بودند و شور و نشاط مخصوص ۲۲ بهمن که جشن ملی ایرانیان محسوب می‌شود، برای دریافت پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران دیدنی بود و در طول مسیر هم نوجوانان و جوانان پرچم‌ها را از داخل خودرو به حرکت در می‌آوردند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطراتی که همچنان وجود دارد، تدابیر برگزارکنندگان مراسم و تلاش نیروهای حاضر در صحنه این بود که پیاده‌روی منجر به اجتماع افراد صورت نگیرد و حرکت خودروها نیز روان باشد.

صدها پرچم و دل نوشته از داخل خودروها بیرون آمد و مردمی که منتظر آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن بودند، این بار نشان دادند که کرونا هم نمی‌تواند بین آنان و آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله بیندازد.

خیلی‌ها گفتند که چنین حضور خانوادگی مردم داخل خودروها پس از یک سال درگیری با ویروس کرونا و مصائب ناشی از آن، اتفاق مبارکی است و باعث تجدید روحیه می‌شود.

این حضور مردم را که به گفته برخی شاهدان، بلوار پاسداران بیرجند تاکنون چنین ترافیک خودرو را به خود ندیده است، باید پاس داشت چنانکه قشرهای مختلف مردم امروز بار دیگر برای پاسداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آمدند.

حضور مردم شورانگیز بود

علی آبادی یکی از شرکت کنندگان که به همراه خانواده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این راهپیمایی شرکت کرده، معتقد است که حضور امروز مردم شورانگیز است و بعد از خستگی کرونایی نشاطی دوباره برای تقویت همدلی و همبستگی به همراه داشت.

وی ادامه داد: نمایش خودرویی مردم خودجوش است و پیام انقلاب اسلامی را بیش از پیش به جهان می‌رساند.

این شهروند گفت: مردم ما همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این حضور خاری بر چشم همه دشمنان است.

وی از اهمیت حضور فرزندانش در این راهپیمایی گفت و افزود: اغلب بچه‌ها خودشان علاقه‌مند به حضور در این گونه مراسم هستند و همراه ما می‌آیند.

گروه‌های سرود خیابانی نیز با حضور نوجوانان در جای جای مسیر راهپیمایی سرودهای انقلابی را اجرا کردند که مورد استقبال و تشویق مردم و رهگذران قرار گرفت.

ما فرزندان انقلابیم

خانمی با ۲ فرزند است که به همراه همسرش در این مراسم حضور داشت، گفت: ما فرزندان انقلابیم و از آرمان‌هایمان در سخت‌ترین شرایط‌ دست نخواهیم کشید.

محمدپور افزود: فزرندان ما امروز با شوق و اشتیاق بیشتر از پدر و مادرها حضور یافتند که قابل توجه است.

وی گفت: این حضور مردم و وفاداری آنها اشک شوق را بر گونه‌ها جاری می‌سازد زیرا این نظام و انقلاب هزینه‌های زیادی را برای بقا و تداوم خود پرداخت کرده است.

این شهروند افزود: در سال‌های گذشته خیلی‌ها از راهپیمایی‌های اجباری در ایران حرف می‌زدند اما در این وضعیت کرونا حضور خودجوش مردم در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن پاسخ محکمی به آنها است.

میثاق با ولایت

پیراسته از یادگاران انقلاب هم امروز آمده تا ثابت کند جوانان دیروز با همراهی جوانان و نوجوانان امروز میثاق با ولایت را با حضور حماسی لبیک می‌گویند.

وی معتقد است: احساس مردم به انقلاب بعد از گذشت سال‌ها فرقی نکرده چون این انقلاب مردمی است.

پیراسته گفت: این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت و به کوری چشم دشمنان این اتحاد و همدلی مردم در حال تقویت است.

وی افزود: اتحاد و حضور حماسی مردم ایران در مناسبت‌های مختلف همواره جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این مسیر ادامه دارد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن روز چهارشنبه به ۲ شیوه خودرویی و در فضای مجازی همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

پایان بخش برنامه‌های دهه فجر ۹۹ مراسم رسانه‌ای با جمعیت محدود در حسینیه جماران بیرجند است که ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام «محمدرضا تویسرکانی» مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین به صورت زنده از شبکه‌هایی رادیویی و تلویزیونی استان پخش می‌شود.

همچنین امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیاری از مردم، جوانان و نوجوانان با مراجعه به سامانه fajr.ccoip.ir  در راهپیمایی‌ مجازی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha