فروش فوق‌العاده نوروزی با تمرکز بر کالاهای ایرانی

تهران- ایرنا- رییس اتاق اصناف ایران گفت: تمرکز ما در برگزاری فروش بهاره نمایشگاهی به وسعت ایران، بر حمایت از کالاهای تولید داخل است و کالاهای خارجی در صورت واردات قانونی اجناس می‌توانند به این بازار اضافه شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، نشست برنامه‌ریزی جشنواره فروش ویژه نوروزی نمایشگاهی به وسعت ایران با حضور «سعید ممبینی» رییس اتاق اصناف، «کامبیز معتمد وزیری» سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، «قاسم نوده فراهانی» رییس اتاق اصناف تهران و جمعی از روسای اتحادیه‌های تهران به عنوان هیات اجرایی جشنواره فروش ویژه نوروزی برگزار شد.

در این نشست ممبینی اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تجمع و مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم برای اصناف در سال‌های گذشته ایجاد کرده بودند، امسال مقرر شده که جشنواره فروش ویژه نوروزی نمایشگاهی به وسعت ایران را برگزار کنیم.

وی افزود: در همین راستا طی جلساتی با نمایندگان رسته‌های صنفی در هفته‌های گذشته تصیم بر این شد که زمینه فروش فوق‌العاده به طور گسترده و در سطح کشور ایجاد شود و اگر این جشنواره در دور اول به خوبی برگزار شود، در سال‌های آینده نیز گزینه مناسبی برای جایگزینی با نمایشگاه‌های عرضه مستقیم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه ها پیش از این نیز گلایه هایی به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم داشتند، خاطرنشان کرد: امیدواریم اتحادیه ها در این طرح، حضوری فعال و تاثیر گذار داشته باشند تا توزیع و نظارت بر کالا نیز در برگزاری نمایشگاه به این بخش واگذار شود.

رییس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: در این طرح، تمرکز بر اتحادیه‌های پوشاک، کیف، کفش، قنادان و آجیل‌فروشان است که اجناس و خدماتشان از جمله کالاهای پر تقاضا در بازار شب عید است اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت دارند، همانطور که اتحادیه بارفروشان نیز اعلام آمادگی کرده است تا در کنترل قیمت میوه و ممانعت از افزایش نرخ، همکاری کند.

ممبینی تصریح کرد: تمرکز اتاق اصناف بر حمایت از کالاهای تولید داخل است اما چنانچه فروشندگان کالاهای خارجی، مستندات لازم جهت واردات قانونی اجناس را ارائه دهند، منعی در شرکت ایشان در جشنواره مذکور وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود برندهای مختلفی از این طرح استقبال کنند، خاطرنشان کرد:  به طور مثال، یکی از شرکت‌ها در زمینه کفش اعلام کرده است که طرح مذکور را در ۲۳۰ شعبه خود در سراسر کشور و با تخفیف ۵۰ درصد اجرا خواهد کرد.

رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: بدیهی است شرکت واحدهای صنفی در این طرح کاملا اختیاری بوده و اجباری در آن نیست.

در این نشست، معتمد وزیری سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت گفت: اصل برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها تنظیم بازار و کاهش قیمت با حفظ کیفیت است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های بهاره سال‌های گذشته همه واحدهای صنفی نمی‌توانستند حضور یابند، اظهار داشت: امسال بنا داریم تا جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را با همکاری اصناف رقم بزنیم که اگر رضایت مشتریان را جلب کند، امکان تکرار این طرح در سنوات و مناسبات بعدی وجود دارد.

معتمد وزیری افزود: از اتحادیه‌ها انتظار می‌رود تا روندی را پیش‌بینی کنند که در صورت تخلف واحدهای صنفی و ارائه کالای کم کیفیت یا گران فروشی مشتریان بتوانند شکایت خود را ثبت و به سرعت به آن رسیدگی شود.

وی افزود: لازم است تا فرایند سهل و روشنی برای شکایات احتمالی مشتریان در نظر گرفته شود تا مردم با خیال آسوده خرید و در صورت تخلف واحد صنفی مورد را پیگیری کنند.

در ادامه این نشست، مواردی از جمله تامین هزینه‌های اجرای این طرح، ارائه تخفیف حداقل ۲۰ درصدی از سود از سوی واحدهای صنفی، اهمیت تبلیغات گسترده، موانع تبلیغات میدانی در دوره شیوع کرونا، تجربه‌های پیشینمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین از سوی ممبینی رییس اتاق اصناف ایران، ابوالقاسم شیرازی، علی اژدرکش، رسول شجری، علی بهره مند و مصطفی احمدی از روسای اتحادیه‌های تهران به عنوان هیات اجرایی جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» معرفی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha