۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84221829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکوه انقلاب و مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبر: 84221829
شکوه انقلاب و مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی

کرج - ایرنا - انقلاب اسلامی ایران بر اساس تفکر معنوی و مشارکت عمومی به پیروزی رسید و در این میان بسیاری از امور اجتماعی ، فرهنگی و محرومیت زدایی از جمله مدرسه سازی در کشورمان برپایه همراهی و همکاری مردم و خیرین شکل گرفته است.

دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی، بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها، پیشرفت‌ها، جهت گیری‌ها و اهداف محقق شده انقلاب اسلامی طی ۴۲ سال گذشته از جمله خدمات خداپسندانه خیرین مدرسه ساز در حوزه تعلیم و تربیت است.

خیرین مدرسه ساز از بزرگترین سرمایه های اجتماعی آموزش و پرورش و کشور  هستند زیرا نیکوکاری را با عمل و نگاه انساندوستانه  و خدا محوری برای مردم معنا می کنند.

 مجمع  خیرین مدرسه ساز را باید عصاره نهادهای خیریه و مردمی درکشور دانست  زیرا تاکنون منشا خدمات زیادی در مناطق محروم و کم برخوردار از جمله استان البرز بوده است.

مجمع خیرین مدرسه درسال ۱۳۷۷ با توجه به هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کشورتاسیس شد ؛ ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری یکی از ماموریت های این مجمع  است تا هر فردی با هر توان مالی بتواند در این امر مقدس مشارکت کند.

تشکیل مجامع خیرین در طول سال های گذشته تاثیر بسیاری در پیشبرد امور کشور از جمله در حوزه آموزش و پرورش داشته است.

هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون توسعه علمی به توسعه پایدار دست یابد که در این مسیر خیرین مدرسه ساز با ساخت و تجهیز مدارس تضمین کننده توسعه پایدار هستند.

اکنون مدرسه سازی جزو افتخارات هراستانی است که با توجه به نیازهای دانش آموزان امیدواریم این امر تداوم داشته باشد.

در زمان حاضر خیرین مدرسه ساز اقدامات خوبی در ساخت مدارس کشور به خصوص البرز دارند و در بسیاری از مناطق این خیرین برای احداث و تجهیز مدارس به کمک دولت آمدند و مشکلات آموزشی را رفع کردند.

خوشبختانه با وجود خیرین مدرسه ساز در این سالها بخش زیادی از نیازهای تحصیلی در بخش فضاهای آموزشی تامین شده است که اگر همت والای آنان نبود شاهد بحران آموزشی در استان ها به ویژه البرز بودیم.

امسال در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح پروژه های آموزشی مختلفی هستیم که این مهم تداعی کننده یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب در کشور است.

آموزش و پرورش را می توان شاکله اصلی فکری جامعه دانست که هرگونه آسیبی به آن، موجب زیان سایر بخش ها می شود چرا که رسالت این دستگاه تربیت نیروی آگاه، کارآمد و متعهد برای کشور است که تاکنون خیرین مدرسه ساز درایجاد زیرساخت های آموزشی آن نقش مهمی داشته اند.

کارنامه درخشان خیرین

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: خیرین مدرسه ساز در ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی این استان کارنامه درخشانی دارند که حرکت معنوی آنان جای تکریم دارد.

سالار قاسمی اظهارداشت: حضور خیرین در امر ساخت مدرسه سازی در سال های اخیر از رشد خوبی برخودار بوده که لازم است در استان از خدمات شایسته مجمع خیرین و اعضای آن تقدیر به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز البرز در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر کشوری در جذب جذب کمک های مردمی و انجام تعهدات شد؛ تاکنون خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام و ساخت کلاس های درس جدید در مناطق پر جمعیت این استان موفق عمل کرده اند.

قاسمی با بیان اینکه البرز در بخش فضای آموزشی در آخرین ردیف استان های کشور قراردارد، یادآورشد: برای توسعه فضاهای آموزشی و کاهش تراکم دانش آموزی در این استان نیاز به افزایش سطح کمک های مردمی داریم که باید برای رسیدن به این هدف تلاش کرد.

وی بیان داشت :  طبق آمار تاکنون خیرین مدرسه ساز ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی استان البرز را ساخته اند.

وی ادامه داد: البرز با جمعیت دانش آموزی حدود ۵۰۰ هزارنفر با کمبود فضای آموزشی روبرو است به گونه ای که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را می توان درکلاس های درس این استان دید.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: خیرین نیک اندیش تاکنون ۱۰۵ پروژه آموزشی با یک هزار و ۲۵۰ کلاس درس در این استان ساخته اند.

وی عنوان کرد: خیرین نیک اندیش تا کنون برای ساخت فضاهای آموزشی درالبرز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند.

قاسمی افزود: آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز در ۴۲ سال گذشته خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه داده اند که قابل قیاس با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

بارقه امید

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج با اشاره به اینکه کارنامه خیرین مدرسه ساز نه تنها در استان البرز بلکه در چهار گوشه ایران اسلامی درخشان است، افزود: خیرین با حضور در امرمقدس مدرسه سازی بارقه امید را به جامعه می بخشند.

مراد مالمیر خاطرنشان کرد: خیرین نیک اندیش در این سال ها چندین قطعه زمین، واحد مسکونی، هزینه ساخت کامل مدرسه، پول نقد، مصالح و تجهیزات آموزشی زیادی به امر مدرسه سازی و تامین فضای آموزشی اهدا کرده ا ند.

وی بیان داشت: تعهدات خیرین مدرسه ساز در طول سال های گذشته نشان دهنده روند رو به رشد مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان البرز در ساخت فضاهای آموزشی است.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین البرز ازسال ۸۷ فعالیت خود را طبق اساسنامه به صورت رسمی آغاز کرد که در این سال ها توانسته است در تامین فضای آموزشی مورد نیاز ایران کوچک نقش موثری داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی ازدلایل اصلی کمبود فضاهای آموزشی در این استان به خصوص در ناحیه چهار کرج را مهاجرت پذیری و عدم تامین زیرساخت های آموزشی متناسب با رشد جمعیت را تشکیل می دهد به گونه ای که رشد سالانه ۱۳ هزار نفری جمعیت دانش آموزی برای البرز زمینه ساز مشکلات فراوانی شده است.

مالمیر گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی که حدود هفت سال متوقف شده بود و یا بازکردن قفل مدرسه ای که ۱۰ سال درآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج بلاتکلیف مانده بود نیز ازدیگر خدمات شایسته خیرین نیک اندیش درحوزه آموزش و پرورش است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش در بخش سرانه های آموزشی نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است، افزود: در کشور۱۱ منطقه آموزش و پرورش وجود دارد که جمعیت کل دانش آموزان این مناطق به ۱۲۰ هزارنفر می رسد درحالی که آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به تنهایی ۱۲۳ هزار دانش آموز دارد.

وی ادامه داد: سرانه آموزشی ناحیه چهار کرج ۲.۸ مترمربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی دارد به گونه ای که این ناحیه ۲۹ کلاس درس ۴۹ نفره دارد و تعدادی ازمدارس این ناحیه حتی سرایدار و نیروی خدماتی ندارند.

درخشش خیرین مدرسه ساز

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز به عضویت ۵۰۰ خیرنیک اندیش مدرسه ساز در این مجمع اشاره کرد و گفت : در البرز خیرین مدرسه سازی فعالیت دارند که شبانه روز وقت خود را به این امر مقدس اختصاص داده اند.

حسن مهرانی افزود: خیرین مدرسه ساز از صفر تا صددرصد ساخت مدارس  را بردوش دارند و با نظارت ویژه می کوشند کلاس های درسی را که آماده می کنند از نظر ایمنی و کیفی استانداردهای لازم را  داشته باشد.

وی با بیان اینکه این تعهد و نظارت خیرین مدرسه ساز در البرز ستودنی است، خاطرنشان کرد: روند ساخت مدارس خیری در البرز رضایت بخش است زیرا  طبق برنامه ریزی انجام شده همه مراحل براساس قوانین و ضوابط و همچنین رعایت استاندارها پیش می رود.

مهرانی بیان داشت: به همت خیرین نیک اندیش تاکنون ۱۰۵ مدرسه با یک هزار و ۲۵۰ کلاس درس دراین استان ساخته شده است.

وی یادآورشد: این خیرین تا کنون برای ساخت فضاهای آموزشی در استان البرز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند.

مهرانی تصریح کرد: آموزش و پرورش در ۴۲ سال گذشته خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه داده است که قابل قیاس با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه سازیکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی با رویکرد معنوی، توسعه زیرساخت ها و عدالت آموزشی دراستان های مختلف از جمله ایران کوچک است، اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز در البرز کارنامه موفقی دارند که شایسته تکریم است.

وی به بهره برداری از ۱۱ پروژه آموزشی و چهار سالن ورزشی و نمازخانه در ایام الله دهه مبارک فجر در البرز پرداخت و افزود: ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک خیران مدرسه ساز برای بهره برداری از این پروزه ها در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت استان هزینه شده ‌است.

وی عنوان کرد: ۱۵۰ کلاس درس با افتتاح این تعداد پروژه آموزشی به فضای آموزشی البرزافزوده می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: درچهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین، کلنگ زنی پنج پروژه خیری مشارکتی نیزدرشهرستان کرج انجام می شود.

مهرانی تاکید کرد: سالانه به دلیل مهاجرت پذیری ۱۳ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی البرز اضافه می شود.

 خیرین دغدغه مند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز  نیز گفت: خیرین نیک اندیش در این سال ها ثابت کردند که دغدغه تعلیم و تربیت به خصوص در استان مهاجرپذیری چون البرز دارند.

محمد دلاوریان اظهارداشت: خیرین مدرسه ساز موجب تحول در نظام تعلیم و تربیت شدند زیرا با دستان مهربان و قلب های بخشنده آنان کلاس های درس در استانی چون البرز که مهمترین مشکل آموزش و پرورش آن کمبود فضای موزشی است، ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: خیرین با گذشت از مال خود در راه مقدس مدرسه سازی در واقع به همه ما درس انفاق کردن در راه خدا را می آموزند که در راه کارهای نیک از جمله ساختن مدرسه می توان درحد توان مشارکت کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرزادامه داد: رشد مهاجرت ها، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصد از مدارس البرز علت اصلی تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس این استان را تشکیل می دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به آماربالای مهاجرت پذیری البرزو افزایش حاشیه نشینی درآن که موجب کمبود شدید فضای آموزشی شده لازم است همه به یاری آموزش و پرورش این استان بشتابند.

نقش پررنگ خیرین

استاندارالبرزگفت: نقش خیرین مدرسه ساز در این استان پررنگ است به گونه ای که تاکنون شاهد بهره برداری پروژه های مختلفی در البرز هستیم.

عزیزاله شهبازی اظهارداشت: مجمع خیرین مدرسه ‌ساز البرز در ردیف برترین های حوزه ساخت مدرسه در کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل خیرین مدرسه ساز درالبرز را کمبود زمین برای ساخت مدرسه تشکیل می دهد،خاطرنشان کرد: برای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت خداپسندانه این عزیزان لازم است همه دستگاه های اجرایی مرتبط به خصوص شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی استان پای کاربیایند.

وی تصریح کرد: در این سالها به دلیل همت والای خیرین مدرسه ساز درکنار دولت در این استان با بحران فضای آموزشی به رغم مهاجرت پذیری البز مواجه نشدیم.

وی بیان داشت: سالانه باید ۴۰۰ کلاس درس جدید در البرز ساخته شود تا تراکم دانش آموزی درکلاس های درس این استان بالا نرود.

شهبازی ادامه داد: برای تامین فضای آموزشی مورد نیاز البرز نیاز به افزایش مشارکت بیشتر خیرین و همچنین افزایش اعتبارات ملی در این حوزه داریم.

وی یادآورشد: خیرین مدرسه ساز در ساخت فضاهای آموزشی این استان کارنامه درخشانی دارند که این حرکت معنوی آنان قابل تحسین است.

وی اضافه کرد: تاکنون خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام و ساخت کلاس های درس در مناطق پر جمعیت این استان موفق عمل کردهاند.

استاندار البرز گفت: این استان طبق آمار در بخش فضای آموزشی درآخرین ردیف استان های کشور قرار دارد،افزود: برای توسعه فضاهای آموزشی و کاهش تراکم دانش آموزی دراین استان باید تلاش کرد.

وی تاکید کرد: فضای آموزشی و نیروی انسانی ازشاخص های اصلی تعلیم و تربیت به شمار می رود که در البرز نیاز به توجه ویژه ای دارد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز در ۹۹۳ ساختمان آموزشی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha