انتظار مردم از نمایندگان شفافیت در عمل به وظایف تقنینی و نظارتی است

تهران-ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار مردم از مجلس، شفافیت در عمل به وظایف تقنینی و نظارتی خود است، گفت: امید است با اراده قوی نمایندگان طرح شفافیت آرا که مطالبه مردم است به تصویب برسد تا مجلس در پیشگاه مردم سرزنش نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در ابتدای نشست جلسه علنی امروز با مناسبت تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر سرآغاز طلوع خورشید اسلام و مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است. در ظلمت شب جولان تاریخی طاغوت و سکوت سرد زمستان بیداد ناگهان انقلاب خمینی  سپیده دم طلوع فجر را از مشرق زمین و فرارسیدن بهار عدالت گستر را نوید داد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت قیام امام روح‌الله (ره) با همراهی مردم ایران منادی بیدار باش بشریت برای استقبال از خورشید ولایت عظمی بود که خود فرمود این رشادت‌ها همه از سحر شهیدان است و ما منتظر رویت خورشیدیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: آغاز عصر امام روح‌الله آغازی بر پایان شبی پر التهاب و مژده فرا رسیدن مطللع الفجر مستضعفین جهان و دوره بین الطلوعین تاریخ برای درک مطلع الشمس به رهبری امام خامنه ای است.

وی افزود: بی شک این زمزمه شهدای انقلاب است که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کامل چون امام، بشر وارد عهدی تاریخی و جدید شده است. عصر رجعت بشریت به معنویت، اخلاق و توحید، عصری که از طریق انقلاب جهانی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و ظهور دولت پایدار حق منتهی خواهد شد آری دولت پایدار حق فرا می‌رسد.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: انقلاب اسلامی ما فریاد عملی انتظار موعود بود که اینک نه تنها از ایران، این فریاد در سال‌های اخیر از لبنان و عراق کشمیر از نیجریه و بحرین و از آذربایجان تا فلسطین به گوش می‌رسد.

 قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: این بینش به انقلاب اسلامی که دهه فجر نماد تقویمی آن است از جنس نگرش تاریخ‌نگاری هگلی نیست بلکه  این نگاه از تاریخ آگاهی و نسبت با موعود گرایی تعریف می‌شود چرا که معتقدیم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز پدیده یکتا در افق تحولات آینده جهان است.

وی افزود:که مژده ظهور آن  آن یکتا را به امام جبهه مقاومت، رهبر انقلاب جهان اسلام  وانجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه اروپا و آمریکا داده است هم او که خط رشادت استقبال از خورشید ولایت در گام دوم انقلاب را به جوانان خویش الهام نمود، همان که به پیروی از امام خمینی فرمود دشمن بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آمریکای فرعون‌صفت اکنون لب گودال است و در مسیر تحولات آینده جهان اسلام عن‌قریب مانند تایتانیک غرق خواهد شد و می‌بینیم همین ابتدا جناب جوبایدن اعتراف می‌کند که دیگر آمریکا نمی‌تواند در عرصه های جهانی حاضر باشد.

نماینده مشهد تاکید کرد: از منظر تحولات اجتماعی امام جزو محدود رجال الهی بود که توانست یک ملت میلیونی را در تاریخ به میدان دین بیاورد و با سلطنت بر دل‌های مردم ایران سلطه ظلم پهلوی را ساقط کنند. او توانست در سپهر گفتمان جدیدی که ایران و جهان بر مبنای مکتب اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم معرفی کرد، نقش مردم در حاکمیت را منطبق بر ولایت بازآفرینی کند و با منش مردم‌داری این اقیانوس عظیم را برای ساخت ساختاری جدید و بی‌سابقه در نظامات سیاسی دنیا به تلاطم درآورد.

نایب رییس مجلس افزود: امام با مردم قیام کرد و با ایمان به ظرفیت مردم از مدل جدیدی از رابطه عمیق با مردم را در دنیای معاصر رونمایی کرد که استقبال شگفت‌انگیز و بی‌سابقه  و میلیونی۱۲ بهمن نماد این مدل حکومت مردم پایه شد.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: پس از انقلاب، انقلاب را مرهون فداکاری مردم و محصول قدرت مردم دانست به واقع می‌توان ادعا کرد نسخه واقعی مردم‌سالاری و نه مدل جعلی و آمریکایی بعد از پیروزی انقلاب و آن هم در پرتو رابطه حضرت امام با امت شکل گرفت و این خود یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مشهد افزود: احیای معنویت و اخلاق در جامعه رو به احتضار پهلوی آن هم به کمک اراده و خواسته خود ملت احیای حس استقلال‌طلبی و ظلم‌ستیزی با زنده‌کردن نهضت کربلا عشق عاشورا در دل مردم، احیای روحیه مستضعف‌نوازی و محرومیت‌زدایی با پرچم عدالت خواهی با مدل سازماندهی خدمات اجتماعی به دست خود مردم و نیروهای مردمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در گام اول است که اکنون به عنوان مدل‌های تمدن‌ساز در مرحله خودسازی و جامعه پردازی گام دوم حتماً قابل توصیه و تکمیل است.

نماینده مشهد بیان کرد: اکنون که بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و مرحله تاسیس نظام اسلامی می‌گذرد و ما شاهد فراز و فرودهایی در حرکت پرصلابت جمهوری اسلامی در مسیر چهل و اندی سال تحقق اهداف خودهستیم این نشانه‌ها و نوسانات نبض جمهوری اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر از ضرورت یک حرکت جدید و کاملا جوان محور برای تحول عظیم در نظام مدیریت کشور با ما سخن می‌گوید.

وی افزود: اینجا سخن از سختی تحولی عظیم در گام دوم انقلاب است که بیان آن در متن بیانیه گام دوم انقلاب و خط مستقیم آن به دست خط امام و امت و رهبر انقلاب صادر شد. عزیزان امروز بیش از دو سال از صدور راهبرد رهبری در ورود به گام دوم انقلاب گذشته است راهبردی که مخاطب اصلی آن جوانان متحد ایران هستند و پیشران آن حلقه‌های میانی، جوانان نخبه کشور هستند جوانان دارای ذهن فعال و زبان گویا در اقصی نقاط کشور.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: امروز لازمه استمرار حرکت انقلاب اسلامی، ایمان عملی به راهبرد رهبری و گام برداشتن در مسیر گام دوم و زمینه‌سازی برای ورود به جوانان به مدیریت ارشد کشور است.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: برخی خستگان همچون لوکوموتیو کهنه و پوسیده در اتمسفر گذشته تنفس می‌کنند و در مقابل این فرمان فرمانده کل قوا تن به تحول در ساختارهای کشور نمی‌دهند البته اشکال از ساختارها نیست، اشکال از عادت است اشکال از مدیریت ناکارآمد و عقلانی است که نمی‌خواهد اوضاع تغییر یابد.

وی افزود: نمایندگان ملت و همکاران عزیز در مجلس مستحضر هستند که گام دوم انقلاب می‌بایست فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم بزند و در این مسیر رسالت مجلس نمایندگان ملت، بسیار سنگین و راهبردی خواهد بود. در واقع ریل گذاری این مسیر بر عهده مجلس و نمایندگان است.

نماینده مشهد گفت: مجلس یازدهم از طرفی پشتوانه تجربه ده مجلس طی شده را به همراه دارد و از طرفی به عنوان اولین مجلس گام دوم می‌بایست تغییر نهادی در حکمرانی کشور را از خود شروع کند و نیز جهت و رفتارهای دولت‌های گام دوم را اصلاح نماید.

وی یادآور شد: انتظار مردم از مجلس امید، انتظار شفافیت در عمل به وظایف تقنینی و نظارتی خود است امید است با اراده قوی شما طرح شفافیت آرا که مطالبه مردم است به تصویب برسد تا مجلس در پیشگاه مردم سرزنش نشود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به بیماری کرونا از کادر درمان تشکر کرد و گفت : اگر در فرایند تولید واکسن داخلی فرصت‌سوزی نمی شد قبل از وارد شدن به فصل بهار، زودتر به تولید واکسن داخلی می‌رسیدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha