۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1450
کد خبر: 84221154
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تبدیل وضعیت آبی پلدختر به زرد در سایه بی توجهی‌ها

خرم‌آباد - ایرنا - جولان ویروس کرونا در سایه برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری وضعیت آبی شهرستان پلدختر را به زرد تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در پلدختر ، در شرایطی که نگرانی مسوولان به ویژه مسوولان امر بهداشت و سلامت شهرستان و مردم از وقوع موج چهارم کرونا مشهود بود، طی یکی دو هفته اخیر با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پلدختر وضعیت آبی این شهرستان که با تلاش و زحمت زیادی حاصل شده بود ، به زرد تبدیل شد و این وضعیت به طور قطع به منظور یکسری عادی انگاری و بی توجهی نسبت به دستورالعمل های بهداشتی ایجاد شد.

 یک شهروند که هنگام تردد در خیابان با ۲ ماسک راه تنفس خود را پوشانده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرونا یک اپیدمی (همه گیر) است که سایه شوم خود را روی مردم دنیا گسترانیده و تنها راه مقابله با آن رعایت یکسری دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از همین ماسک است که هزینه زیادی هم ندارد.

مریم کاکاوند افزود: متاسفانه بعضی افراد با بی توجهی حتی از این ماسک ساده استفاده نمی کنند و خود و دیگران را در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می دهند.

این خانم خانه دار یادآورشد: با گذشت حدود یکسال هنوز تنها برای یک کار ضروری آن هم با رعایت تمام اصول بهداشتی از منزل خارج می‌شوم و توصیه می‌کنم مردم کرونا را جدی بگیرند.

 یکی دیگر از شهروندان پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مردم بیشتر از این ویروس وحشت داشتند و پروتکل های بهداشتی  را تا حدودی رعایت می‌کردند ، اما انگار کم کم این ترس کاهش پیدا کرده و همین عادی انگاری موجب سهل انگاری در رعایت بهداشت شده و شیوع را افزایش داده است.

مراد محمودی افزود: با اعمال محدودیت ها، ضدعفونی معابر ، هشدارهای مسوولان بهداشتی و تلاش رسانه ها،  وضعیت شهرستان پلدختر علی رغم کمبود امکانات کنترل شد و به آبی تبدیل گشت اما متاسفانه برگزاری مراسم هایی مانند عروسی و عزا بر اثر یک سری بی توجهی ها و شرکت در تجمعات مجدد وضعیت شهرستان را از آبی به زرد تبدیل کرد که این یک زنگ خطر جدی است و مردم باید مشارکت خود را در مقابله با کرونا از سر بگیرند.

یکی دیگر از شهروندان پلدختری نیز گفت: کرونا واقعا وحشتناک است من خواهر را بر اثر این ویروس از دست دادم و ما زمیانی فهمیدیم که خواهرم به کرونا مبتلا شده بود و وقتی تحت درمان قرار گرفت دیگر دیر شده بود و ریه اش ۹۰ درصد درگیر بود که متاسفانه مرگ او موجب عزادار شدن خانواده ما شد.

وی افزود: خودم و پدرم نیز گرفتار بیماری کرونا شدیم خیلی سخت است درگیری با کرونا نفس انسان را به شماره می‌اندازد من حین طی کردن مراحل سخت این بیماری واقعاً سخت ترین لحظات زندگی ام را تجربه کردم.

این شهروند پلدختری اضافه کرد: بر این اساس به مردم توصیه می‌کنم همچنان ویروس کرونا را که در میان ما است و در کمین سلامت افراد، جدی بگیرند و محض رضای خدا برای سلامتی خود، خانواده و سایر افراد جامعه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار پلدختر در این باره گفت : افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان یک نگرانی جدی است که باید مورد توجه مردم و مسوولان واقع شود، چرا که افزایش شیوع این ویروس در موج چهارم و کنترل آن سخت تر است.

حسن رضاییان  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهارداشت:  عادی انگاری نسبت به شیوع ویروس کرونا به ضرر خود مردم است که پیامدهای ناگوار جانی و مالی را به دنبال دارد و مردم نباید کرونا را تمام شده فرض کنند بلکه این ویروس همچنان در کمین سلامت افراد و خطر جدی است که با کوچکترین بی توجهی عواقب جبران ناپذیری دارد.

وی یادآورشد: مردم در شرایط کنونی از دورهمی و تجمع هایی مانند مراسم های عروسی و عزا به جد خودداری کنند و برای حفظ سلامت خود و جامعه دستورالعمل های بهداشتی که تنها راه مقابله با ویروس کرونا است  را جدی تر از گذشته در دستور کار خود قرار دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: طی ۲ ، سه هفته اخیر شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان پلدختر بودیم که این امر موجب تغییر رنگ  وضعیت  این ویروس از آبی به زرد شد و نگران کننده است.

علی صفدر سیاوشی نیز اظهار داشت: متاسفانه در شرایطی که به پایان سال و بازار شب عید و خریدها نزدیک می شویم رنگ زرد زنگ خطری برای پیک چهارم کرونا محسوب می شود و این به طور قطع نتیجه عادی انگاری و بی توجهی برخی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: دورهمی ها ، تجمع و شرکت در مراسم های عروسی و عزا مهمترین عامل افزایش تعداد مبتلایان و بازگشت وضعیت  شهرستان به رنگ زرد شده  برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان همکاری و مشارکت مردم در عدم شرکت در تجمع ها ضرورت دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر، وضعیت ابتلا و گردش ویروس کرونا در شهرستان پلدختر را شکننده دانست و از مردم خواست دورهمی ها را برگزار نکنند ، مراسم نگیرند ، ماسک بزنند ، فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند  و با ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری داشته باشند تا شاهد قطع زنجیره این ویروس در شهرستان  باشیم.

گزارش از فاطمه مهرابی ایرنا

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha