پلیس راه از لغزنده بودن محورهای کوهستانی استان همدان خبر داد

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: بارش باران موجب لغزندگی بیشتر محورها به ویژه در مناطق کوهستانی و سخت گذر استان از جمله گردنه های سوباشی و اسدآباد شده است.

سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به رغم بارش باران و لغزنده بودن بیشتر محورهای ارتباطی استان همدان، تردد خودروها در جاده های استان با رعایت نکات ایمنی، عادی و در جریان است.

وی اظهار داشت: رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در محورهای سخت گذر استان ضروری است و رانندگان باید با احتیاط و حفظ سرعت مطمئنه در این مسیرها تردد کنند.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: عدم توجه به نکات ایمنی به خصوص سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی با خودروها در مواقع بارندگی و لغزنده بودن جاده، می تواند منجر به بروز سانحه شود.

سرهنگ عزیزی گفت: تیم های تخصصی پلیس با اجرای طرح زمستانی پلیس(اواخر آذر) در سطح جاده های استان همدان به خصوص محورهای کوهستانی و سخت گذر مستقر و بر تردد خودروها و همچنین اجرای نکات ایمنی نظارت دقیق دارند.

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته وقوع سانحه فوتی در جاده های استان گزارش نشده است، افزود: تنها یک سانحه رانندگی و مصدومیت ۲ نفر در محورهای استان روی داده که مصدومان با حضور عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

استان همدان در مجموع دارای پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر راه ارتباطی شامل ۸۵ کیلومتر آزاد راه، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستایی است.

۳۰۶ نفر در ۲۴۸ فقره سانحه فوتی جاده های استان همدان طی هشت ماه نخست سال گذشته جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت مشابه امسال به ۱۸۳ فقره تصادف با ۲۱۸ مورد فوت کاهش یافته است.

طرح زمستانی پلیس از ۲۳ آذر  با حضور نیروهای پلیس راه و راهور، هلال احمر، راهداری و اورژانس آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha