۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84214838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طول بزرگراه‌های ایلام به ۱۹۵ کیلومتر افزایش می یابد

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: پیش از دولت یازدهم تنها ۲۰ کیلومتر از راه های استان بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به ۱۴۵ کیلومتر افزایش یافته و تا پایان دولت دوازدهم این میزان به ۱۹۵ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

علی اصغر کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه راهسازی در استان اظهار داشت: تنها در سال گذشته ۵۳ کیلومتر از راه های این استان با اعتبار هزینه شده ۲ هزار میلیارد ریال چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی افزود: هم اکنون احداث ۱۰۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در دست اقدام است که با توجه به میزان اعتبارات، اولویت بندی پروژه ها به نسبت میزان تردد کالا و مسافر، میزان تاثیر در شبکه ترافیکی کشوری، رفع نقاط پرحادثه، ترانزیت کالا و مسافر و بخصوص ترافیک ویژه ایام ماه های محرم و صفر صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از اختصاص پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه های استان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: طبق اولویت بندی صورت گرفته برنامه توسعه راه های استان به بزرگراه در محورهای ایلام - مهران ، حمیل - ایلام، اندیمشک - دهلران - مهران ، ایلام - ایوان و ایلام - دره شهر - پلدختر در حال اجراست.

کاظمی تاکید کرد: تکمیل مسیر چهارخطه کردن مسیر ایلام - مهران، آغاز بکار پروژه پل زال - موموری - مرز چیلات، تکمیل تونل دوم راه کربلا، آغاز پروژه راه آهن ایلام و شروع بکار تونل دوم آزادی در مسیر ایلام - سرابله از مهم ترین پروژه های در دست اجرای این اداره کل در سال جاری است.

وی با اشاره به چهارخطه کردن محور ایلام - مهران گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون ۹۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام کرد و گفت: با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف خواهد شد و تنها در محدوده پل کنجانچم بخشی از پروژه به دلیل کوهستانی بودن باقی می ماند که تکمیل آن نیز در دستور کار است.

کاظمی در خصوص حفاری تونل کبیرکوه نیز گفت: طول این تونل اصلی بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در استان ایلام چهار هزار و ۷۵۰ متر است که عملیات حفاری آن به طور کامل انجام شده است و در حال حاضر عملیات کف برداری، روشنایی و سیستم تهویه آن باقی مانده است.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha