وضعیت سالمندان با توجه به نرخ رشد جمعیت نیازمند رسیدگی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: با توجه به شیب نرخ جمعیت به سمت سالمندی، اهمیت بخشی به وضعیت سالمندان باید پیگیری و مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فریبا محمدلو روز شنبه در بازدید از سرای سالمندان بانوی آفتاب در اردبیل اظهارکرد: مقوله توجه به شرایط سالمندان و تقویت روحیه نشاط و امیدافزایی در بین خانواده‌ها باید بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گسترش مراکز روزانه سالمندان می‌تواند به رفاه حال این قشر کمک کند، افزود: تعامل دستگاه‌های اجرایی در راستای تسهیل دسترسی عموم سالمندان به امکانات را راحت‌تر می‌کند و اطلاع‌رسانی از نحوه خدمات و ارتقای سطح آگاهی افراد از سیاست‌های حمایتی باید مورد توجه باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بیان کرد: هم‌افزایی بین بخشی برای خدمات‌رسانی بیشتر به سالمندان و استفاده این قشر از خدمات عمومی می‌تواند به بهبود سطح زندگی افراد بالای ۶۰ سال بیانجامد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز گفت: سه مرکز آموزشی توانبخشی سالمندان در استان وجود دارد و از امکانات مختلفی از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی، پزشک و پرستار، روان‌شناسی و مشاوره، موسیقی درمانی، ورزش، آموزش هنری، هنر درمانی، ماساژ درمانی برخوردار هستند.

بهزاد ستاری اضافه کرد: با توجه به اینکه مراکز روزانه سالمندان به صورت رسمی از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در استان اردبیل آغاز کرده است، امروز شاهد استقبال سالمندان و برخی از خانواده‌ها برای بهره‌مندی از خدمات آنها هستیم.

بنابر اعلام اداره‌کل ثبت احوال استان اردبیل، میزان ولادت در این استان کاهش یافته و با این وضعیت جمعیت منطقه رو به میانسالی و پیری در حال حرکت است.

جمعیت استان اردبیل در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۶۸ درصد شهری، ۳۲ درصد روستایی است و از این میان ۵۱.۲ درصد را مردان و ۴۸.۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون ۲۸ پایگاه سلامت اجتماعی و ۸۷ مراکز مشاوره حضوری در استان اردبیل فعال است و نزدیک به ۵۸ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی نقدی و غیرنقدی سازمان بهزیستی هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha