۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 84211596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا و فرانسه خواستار تسریع در تحقیقات انفجار بندر بیروت شدند

نیویورک- ایرنا- وزیران خارجه آمریکا و فرانسه در بیانیه مشترکی خواستار تسریع در نتیجه تحقیقات انفجار بندر بیروت شدند و بر تشکیل یک دولت معتبر و موثر در لبنان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن و ژان ایو لودریان در این بیانیه که روز پنج‌شنبه به مناسبت ششمین ماه حادثه انفجار در بندر بیروت منتشر شد، آورده‌اند: ۶ ماه پس از انفجار ۴ اوت که در بندر بیروت رخ داد و صدها نفر کشته و خسارات قابل توجه به بار آورد، فرانسه و ایالات متحده بار دیگر حمایت کامل و صریح خود را از مردم لبنان تکرار می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: فرانسه و ایالات متحده همچنان به کمک‌های فوری به مردم لبنان از جمله بهداشت، آموزش، مسکن و پشتیبانی غذایی همراه با سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی ادامه می‌دهند.

وزیران خارجه این دو کشور اظهار کردند: فرانسه و ایالات متحده همچنین انتظار دارند نتایج سریع تحقیقات درباره علل انفجار حاصل شود. سیستم قضایی لبنان باید شفاف و بدون هرگونه مداخله سیاسی کار کند.

بلینکن و لودریان ادامه دادند: ۶ ماهگی این واقعه غم انگیز، نیاز فوری و حیاتی ذینفعان لبنانی را برای عمل به تعهداتی که برای تشکیل یک دولت معتبر و موثر پذیرفته‌اند و زمینه‌سازی برای اجرای اصلاحات لازم، مطابق با آرمان‌های مردم لبنان، برجسته می‌کند.

آنها اضافه کردند: چنین اقدامات مشخصی برای تعامل فرانسه، ایالات متحده و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی آنها برای ارائه پشتیبانی طولانی‌تر ساختاری از لبنان بسیار مهم است.

در ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ انفجاری در بندر بیروت، پایتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌های زیادی را تخریب کرد.  در این انفجار حدود ۲۲۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند. 

به دنبال این انفجار، حسان دیاب نخست وزیر وقت، استعفا داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha