۱۵۲۸ روستای کرمانشاه  اینترنت پرسرعت دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، با اشاره به اینکه استان هزار و ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، گفت: از این تعداد هزار و ۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت است که با مساعدت وزیر ارتباطات باقی‌مانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز به اینترنت مجهز می‌شوند.

«شهریار بهنیا»  روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گسترش شبکه روستایی کشور و ارایه خدمات تلفن همراه در روستاهای محروم استان، افزود: در ۲ ماه گذشته ۱۴۴ روستای دیگر استان از خدمات مکالمه و اینترنت تلفن همراه بهره‌مند شدند.

او گفت: از ابتدای آذرماه و با دستور وزیر ارتباطات وضعیت ارتباطی تمام روستاهای استان ارزیابی مجدد شد که در این بررسی‌ها مواردی برای برخورداری از اینترنت شناسایی و با تلاش شبانه روزی برنامه‌های متعددی برای روستاها تدوین شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌ها توسط وزارت ارتباطات برای روستاهای فاقد اینترنت به اپراتورها ابلاغ و با پیگیری‌های صورت گرفته باوجود محدودیت‌های اعتباری و تجهیزات مخابراتی، عملیات عمرانی پروژه‌ها در استان کرمانشاه شروع شد.

بهنیا در ادامه گفت: در برنامه‌های گذشته برای ارتقا خدمات اینترنت در روستاها و طی ۲ ماه گذشته ۱۴۴ روستای استان دارای خدمات مکالمه و اینترنت تلفن همراه شد که از این تعداد ۱۰ روستا دارای خدمات جدید مکالمه تلفن همراه و ۱۳۴ روستا دارای خدمات جدید اینترنت پرسرعت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها