اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی از افتخارات نظام است

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی و کلان در کشور از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

محمد حسینی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مدرسه برکت شهید یکتا نژاد شهر باغستان شهرستان فردوس که در چهارمین روز دهه فجر برگزار شد افزود: ایران در دنیا جزو محدود کشورهایی است که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و در مقابل سیاست‌های کلان استعماری می‌ایستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا از جمله کشورهایی است که تنها حرف آزادی و حقوق بشر می‌زند، گفت: محدودیتی که توسط آمریکا ایجاده شده نظیر نداشته بطوری‌که طی چند سال اخیر، توانسته از ورود دارو به کشورمان جلوگیری کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اینکه مسوولان از جنگ اقتصادی می‌گویند چون شرایط را می‌دانند، لذا با این شرایط حاکم بر کشور همه ما به دنبال ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت کشور هستیم.

وی افزود: بنا نیست همه ما با هر سلیقه‌ای مثل هم فکر کنیم، چراکه باید همه سلیقه‌ها در کشور برای توسعه، پیشرفت و انسجام کشور تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در سال اول آغاز به کار دولت، اعتبار تمامی پروژه‌های قابل افتتاح تنها ۷۳۰ میلیارد ریال بود، اما امروزه با همت، تلاش و وحدت مسوولان و مردم، یک هزار و ۶۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی گفت: در پویش ملی تدبیر و امید با گذشت ۴۳ هفته از این طرح، تاکنون ۸۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان کشور صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: طی چند هفته اخیر یک پروژه شرکت نفت با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری با صددرصد توان داخلی، جزو سه پروژه بزرگ سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح‌ها از افتخارات کشور و نظام است، افزود: در طرح الف ب ایران نیز تاکنون، ۳۵ هزار میلیارد تومان طرح در ۳۹ هفته افتتاح شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: آمریکا با ادعای پیشرفت و سردمداری در جهان درخصوص کرونا، نتوانست خوب عمل کند و روزانه بیش از یک هزار فوتی را به ثبت می‌رساند.

وی گفت: اما ایران با پرچمداری و هدایت و حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب توانست در جریان کنترل این ویروس عملکرد خوبی داشته باشد.

حسینی خطاب به مسوولان شهرستان با بیان اینکه برای توسعه منطقه نباید به پروژه‌های کوچک بسنده کرد گفت: در ایران پول زیاد است، این مسوولان هستند که باید باید با اعتمادسازی آن را در جهت درست هدایت کنند زیرا سرمایه و پول مثل آب روان است و جایی می‌رود که اعتماد و اطمینان هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ فرهنگی باشد لذا نباید چنین ظرفیت‌هایی را قربانی مسایل جزئی کنیم.

همزمان با چهارمین روز دهه فجر در شهرستان فردوس هفت پروژه با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی سه پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس گفت: افتتاح سیزدهمین اقامتگاه بومگردی فردوس نیز با اعتبار چهار میلیارد ریال و زیربنای ۲۰۰ متر مربع، با ظرفیت پذیرش ۲۰ نفر زمینه اشتغال ۲ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

روح الله صداقت طالبی اظهار داشت: ۱۰ واحد گردشگری در زمینه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری و سفره‌خانه سنتی در دست اقدام است که تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق کارآفرینی امید به حوزه گردشگری شهرستان اختصاص یافته است.

وی گفت: در سال ۹۹ همچنین ۲۶ میلیارد ریال نیز تسهیلات خسارت کرونا به واحدهای گردشگری خسارت دیده پرداخت شده است.

آزمایشگاه تغذیه خوراک دام ینتیک و فیزیولوژی دام در فردوس نیز افتتاح شد.

این آزمایشگاه با هدف توسعه بخش تغذیه جهت آنالیز خوراک دام، دام های سبک و سنگین، اصلاح نژاد دام، نگهداری اسپرم در بانک اسپرم با زیربنای ۲۵۰ متر مربع و اعتبار ۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدرسه ۶ کلاسه شهید یکتا نژاد شهر باغستان با ظرفیت ۱۲۲ دانش‌آموز و ۶۳۲ متر زیربنا دارای ۶ کلاس درس، آزمایشگاه کتابخانه و نمازخانه با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال که هشت میلیارد ریال آن توسط بنیاد برکت پرداخت شده است امروز افتتاح شد.

پروژه کشتارگاه شرکت تعاونی بلدرچین پر طلایی فردوس با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، اشتغال‌زایی ۱۵ نفر و ظرفیت تولید یک هزار و ۵۰۰ تخم مرغ در ساعت از پروژه‌هایی بود که در چهارمین روز دهه فجر با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی در شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha