۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84209499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوانان جهادی که برای جهیزیه نوعروسان آستین بالا زدند

شهرکرد-ایرنا- تهیه جهیزیه یکی از دغدغه‌های خانواده‌های نیازمند و کم‌بضاعتی است که افزایش قیمت برخی از اقلام لوازم خانگی، بر این دغدغه‌ها افزوده است اما اکنون جوانان گروه‌های جهادی آستین بالا زده‌اند و برای خانواده‌های نیازمند جهیزیه تامین می‌کنند.

در  چهارمحال و بختیاری گروه جهادی امام رضا(ع) با تامین جهیزیه برای تعدادی از نوعروسان، زمینه تسریع در آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان را فراهم کرده است که موفقیت بیشتر در این طرح خداپسندانه به همراهی، همراهی و تعامل بین نیکوکاران نیاز دارد.

۵۴۰ میلیارد ریال جهیزیه بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ هزار سری جهیزیه به ارزش ۵۴۰ میلیارد ریال تهیه شده که به‌زودی بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

مجید حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این مبلغ ۲۸۲ میلیارد ریال از سوی خیران و ۲۵۸ میلیارد ریال از طریق آورده متقاضیان واجد شرایط تامین خواهد شد.

وی افزود: ارزش هر سری جهیزیه۲۷۰ میلیون ریال است که از این مبلغ ۱۲۹ میلیون ریال از محل آورده متقاضیان و بقیه از محل کمک‌های خیری تامین می‌شود.
حیدری تصریح کرد: هر سری جهیزیه شامل ۱۵ قلم کالای اساسی مانند یخچال‌فریزر، فرش، سرویس چینی، قابلمه، اتو، پتو، بلورجات، خوراک‌پزی، جارو برقی، لباسشویی و آب‌میوه‌گیری است.

وی یادآور شد: هر متقاضی علاوه بر این اقلام می‌تواند پنج قلم کالای دیگر مانند گاز طرح فر، تلویزیون، پلوپز و چرخ گوشت را علاوه بر جنس‌های قبلی با پرداخت هزینه جداگانه دریافت کند.

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این طرح هر متقاضی باید مدارکی مانند کپی شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج زوجین یا استشهاد مورد تأیید دهیاری و یا شوراهای اسلامی را به همراه فیش واریزی خود ارائه دهند.

وی گفت: متقاضیان واجد شرایط در این طرح اطلاعات و مدارک مورد نیاز را تا ۲۵ بهمن‌ماه جاری از طریق شماره تلفن‌های ۰۹۱۳۷۲۱۵۶۲۶ و ۰۹۱۳۸۸۷۰۴۳۹ تحویل دهند.

حیدری همچنین به اجرای طرح «قربون صدقه» در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۲۰۰ میلیون ریال از سوی مردم به‌عنوان صدقه و هزینه‌های نذر قربانی جمع‌آوری شده است.

وی از اعزام ۶ گروه پزشکی به مناطق سخت‌گذر شهرستان کوهرنگ خبر داد و افزود: در این طرح ۲ روزه افزون‌بر ۱۷۰ نفر از اهالی این شهرستان از خدمات رایگان پزشکان در حوزه‌های داخلی، شنوایی‌سنجی، قلب و عروق، عفونی و روانشناسی بهره‌مند شدند.

حیدری تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری گروه‌های دیگری از پزشکان چهارمحال و بختیاری و اصفهان با حضور در منطقه لبد از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ و بخش میانکوه شهرستان اردل مشکلات عمومی، پوستی، چشم‌پزشکی و داخلی زنان را بررسی و درمان می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف تولید مانند صنایع‌دستی یادآور شد: به‌منظور کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها از بازار، به‌زودی نرم‌افزاری از سوی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) طراحی و نسبت به بازاریابی و فروش اینترنتی در این حوزه اقدام می‌شود.

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) اظهار داشت: به‌تازگی ۷۸ جفت کفش و روسری و ۳۷۰ بسته نوشت‌افزار بین محرومان منطقه لبد و شهرک رهبری شهرستان کوهرنگ توزیع شد.

وی گفت: ۲۱۰ بسته موادغذایی نیز به ارزش ۷۳۵ میلیون ریال تهیه شده که به‌زودی در این و روستاهای اطراف آن در شهرستان کوهرنگ توزیع می‌شود.

حیدری به توزیع ۲۰ قطعه کارت هدیه بین نیازمندان خاص منطقه لبد شهرستان کوهرنگ اشاره و تاکید کرد: از این تعداد ۱۰ قطعه کارت‌های پنج میلیون ریالی و ۱۰ قطعه کارت‌های دو میلیون ریالی بوده است.

وی افزود: از مردم نوع‌دوست و خیران تقاضا می‌شود، برای کمک به مردم مناطق محروم چهارمحال و بختیاری مانند اهالی دهستان‌های موگویی و لبد شهرستان کوهرنگ کمک‌های خود را در قالب لباس گرم تهیه کنند و برای رساندن به دست نیازمندان در اختیار دفتر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به نشانی شهرکرد، میدان قدس واقع در مسجدالنبی و یا شماره تلفن‌های ۰۳۸۳۳۳۵۴۹۹۹ و ۰۹۱۳۰۰۶۶۹۷۶ قرار دهند و یا از طریق صحفه اینستاگرام به نشانی g_emamreza.chb با مسوول مربوطه هماهنگی کنند.

کمک‌های خیری فرزندم را به خانه بخت فرستاد

پدر یکی از نوعروسان بهره‌مند از جهیزیه‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کمک‌های خیری این قرارگاه باعث شد تا بتوانم فرزندم را سریع‌تر به خانه بخت بفرستم.

محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اگر خیران و کمک‌های قرارگاه جهادی امام رضا (ع) برای تامین جهیزیه نبود، ازدواج فرزندم به تاخیر می‌افتاد.

وی افزود: هم‌اکنون برخی از زوج‌های جوان به ‌علت مشکلات اقتصادی، نداشتن توان خرید جهیزیه و بیکاری نمی‌توانند به ‌موقع ازدواج کنند و سن آن‌ها بالا رفته است.

محمدی تصریح کرد: امید است بتوان با کمک خیران و افزایش فعالیت مجموعه‌هایی مانند قرارگاه امام رضا (ع) بتوان بخشی از مشکلات و موانع موجود بر سر راه ازدواج جوانان را رفع کرد.

پس از سه سال عقد با تامین جهیزیه توانستم ازدواج کنم

یکی از نوعروسان بهره‌مند از جهیزیه‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) نیز گفت: پس از سه سال عقد، با تامین جهیزیه‌ام توانستم ازدواج کنم و به سر زندگی خود بروم.

خانم اهل شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بسیاری زوج‌های جوان به‌ویژه دختران به‌علت نداشتن توان مالی برای تامین جهیزیه مجبورند فکر ازدواج نباشند.

وی یادآور شد: به همین علت، تامین جهیزیه از سوی خیران مانند قرارگاه جهادی امام رضا (ع) روزنه امیدی برای این جوانان و خانواده‌های آنان به‌شمار می‌رود.

این بانو تصریح کرد: افزایش سن ازدواج و کاهش انگیزه برای تشکیل زندگی مشترک از مهم‌ترین نتایج مشکلات خانواده‌ها و نداشتن توان تامین جهیزیه و سایر هزینه‌های ازدواج جوانان است.

وی اظهار داشت: لوازم خانگی پیش‌بینی شده در جهیزیه نوعروسان جزو ضروری‌ترین وسیله‌های زندگی زوج‌های جوان بوده که در هر خانه لازم است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان و بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha