۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84209413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید روزانه تخم مرغ در گلستان به ۱۳۰ تن افزایش یافت

گرگان - ایرنا - رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به افزایش تولید طیور در این خطه شمالی گفت که روزانه ۱۳۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که ۱۰ تن آن از نوع محلی و توسط روستاییان به بازار مصرف عرضه می‌شود.

حبیب الله تاشی امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در یک روند افزایش تدریجی تولید روزانه تخم مرغ صنعتی در استان گلستان از ۶۰ تن در سال گذشته به افزون بر ۱۲۰ تن در سال جاری رسید که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: روستائیان گلستان نیز به طور میانگین روزانه  ۱۰ تن تولید تخم طیور محلی به ویژه مرغ دارند که بیشتر به مصرف غذایی و پرورش تولید کنندگان می رسد.

وی در خصوص برنامه پرورش مرغ بومی اصلاح شده در گلستان نیز گفت: توجه به این مهم نیازمند برنامه ریزی است تا از این ظرفیت هم در آینده استفاده شود.

مطابق آمار دامپزشکی گلستان، یک میلیون و  ۵۰۰ هزار قطعه طیور بومی در یک هزار و ۷۵ روستا و آبادی استان پرورش داده می شود.

در همین پیوند یکی از سیاست‌های ابلاغی وزارت جهادکشاورزی پرورش مرغ بومی اصلاح شده با هدف تولید گوشت و تخم مرغ در واحدهای صنعتی تولید طیور است که اجرایی شدن آن در استان گلستان می تواند از این ظرفیت مغفول برای تجاری سازی و کمک به رونق اقتصاد روستائیان منطقه بیشتر استفاده شود.

به گفته رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان، تولید کنونی روزانه تخم مرغ در واحدهای تولیدی استان با پرورش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ در ۱۸ واحد مرغداری صنعتی صورت می گیرد.

تاشی با بیان این که زیرساخت های تولید روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ صنعتی در واحدهای تخم گذار گلستان فراهم است، ابراز داشت: در صورت رفع موانع پیش روی کنونی از جمله تامین خوراک برای ۲۰ واحد تخم گذار با ظرفیت اسمی سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در استان، تولید این محصول بازهم قابل افزایش است.

استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی افزون بر ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha