۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84209182
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵ اثر تاریخی شمال استان اصفهان ثبت ملی شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبر: 84209182
۵ اثر تاریخی شمال استان اصفهان ثبت ملی شد

کاشان - ایرنا - پنج اثر تاریخی منطقه شمال استان اصفهان شامل حسینیه وزیر آران و بیدگل، خانه کلاه مال و کاروانسرای میرزا همایون زواره اردستان، خانه حسینیان کاشان و محوطه قلعه وشاق نطنز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

این اثرهای تاریخی در نشست اخیر شورای ملی ثبت آثار تاریخی ‌فرهنگی غیرمنقول در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل روز چهارشنبه در خصوص ثبت حسینه وزیر این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: قدمت این حسینیه تاریخی مربوط به دوره قاجار است که با زیربنای ۱۱۰ مترمربع در ۲ طبقه در بافت تاریخی دربند آران و بیدگل قرار دارد.

سیدحسین چاکری خاطر نشان کرد: این بنای تاریخی یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های آران و بیدگل است که همچنان آیین عزاداری محرم هر ساله در آن برگزار می شود.

به گفته وی، ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی با ارزش در مجموع در آران ‌و بیدگل شناسایی شده که از میان آنها ۱۵۰ اثر تاکنون در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.

در نشست اخیر شورای ملی ثبت آثار تاریخی ‌فرهنگی غیرمنقول هفت اثر از استان اصفهان شامل حسینیه اوبه آران و بیدگل، خانه کلاه مال (ابوطالبی) و کاروانسرای میرزا همایون زواره، خانه حسینیان (سرای دیبا) کاشان، محوطه قلعه وشاق نطنز، خانه تاریخی شاهیج و حمام نقاشی خوراسگان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

همچنین شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha