بهره‌برداری از ۸۰۰ فضای ورزشی دانش‌آموزی در دولت تدبیروامید

تهران- ایرنا- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود ۸۰۰ فضای ورزشی دانش‌آموزی با زیربنای ۷۸۰ هزار مترمربع در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، مهراله رخشانی‌مهر امروز دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ١٨٣ فضای ورزشی دانش‌آموزی کشور افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اجرای مطالبه مقام معظم رهبری، مبنی بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ایجاد بسترهای لازم برای تحقق ساحت‌های ۶ گانه تربیتی به طراحی و احداث فضاهای ورزشی استاندارد در مدارسِ مناطق شهری و روستایی پرداخت .

وی ادامه داد: امروز ۱۸۳ فضای ورزشی با ۱۸۴ هزار مترمربع زیربنا و با اعتبار حدود ۸۰۰ میلیارد تومان شامل ۱۱۵ سالن ورزشی، ۳۴ زمین ورزشی و چمن مصنوعی، ۳۱ استخر شنای دانش‌آموزی و ۳ مجموعه ورزشی افتتاح می شود که بیشتر این طرح ها در استان‌های خراسان رضوی، ایلام و سیستان و بلوچستان قرار گرفته اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری ۸۰۰ فضای ورزشی دانش آموزی صرف شده و با این حساب بطور میانگین در هر ماه سه فضای ورزشی دانش آموزی ساخته شده است. 

رخشانی مهر با بیان اینکه مدرسه با نشاط و دانش‌آموز شاد، خلاق و آراسته به فضلیت‌ها نیازمند فضا برای ورزش و تحرک است، تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس احداث فضاهای آموزشی با شیوه‌های نوین معماری را در دستور کار قرار داده و به همین منظور ساخت ۴۳ مجتمع آموزشی با هدف ارتقای فرهنگ کار گروهی، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و صرفه‌جویی در منابع را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این ۴۳ مجتمع آموزشی مجتمع‎‌ به نام سردار شهید سلیمانی نام گذاری شده و دارای سالن‌های ورزشی استاندارد، زمین چمن مصنوعی، فضای بازی و اسباب بازی، کارگاه‌های آموزشی و آزمایشگاه است.

به گزارش ایرنا، ۱۸۳ فضای ورزشی دانش آموزی با ۱۸۴ هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان امروز سه شنبه با دستور رییس جمهوری افتتاح شد. 

این ۱۸۳ پروژه در ۲۷ استان کشور قرار دارد که از این میان بیشتر طرح ها مربوط به استان های خراسان رضوی با ۲۷ پروژه، ایلام ۲۲ پروژه، سیستان و بلوچستان ۱۷ پروژه و قزوین با ۱۶ پروژه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha