۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۱
کد خبر: 84204515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صلح و سازش ۲ میلیارد ریالی در شورای حل اختلاف هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- رییس شوراهای حل اختلاف هرمزگان گفت: در ۲ پرونده مالی به مبلغ بیش از ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال با پیگیری و تلاش اعضای شعبه دوم شورای حل اختلاف شهرستان میناب به سازش ختم شد.

مظفر حمزه ئی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: این ۲ پرونده‌ در راستای سیاست های ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه مبنی بر توجه ویژه به تعیین تکلیف پرونده ها از طریق استفاده از ظرفیت های شوراهای حل اختلاف، به شعبه دوم شورای حل اختلاف شهرستان میناب ارجاع شد که خوشبختانه با تلاش اعضای این شورا و پس از برگزاری نشست های متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری  هرمزگان با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف نهادی مردمی و برآمده از بطن جامعه است، افزود: در پرتو عنایات مقام معظم رهبری  تدابیر رییس قوه قضاییه، شوراهای حل اختلاف نقش مؤثری در حل و فصل منازعات و برقراری صلح و آرامش در مناطق مختلف استان ایفا می کند.

در شهرستان میناب اخیرا با میانجیگری مسوولان قضایی و معتمدین محلی، منازعه میان ۲ طایفه در توکهور و هشتبندی میناب پس از ۸ سال به صلح و سازش منجر شد.

سال ۱۳۹۱ بر اثر درگیری بین دو خانواده، قاتل با تیراندازی یک نفر را کشته و دو نفر را زخمی کرد و پس از دستگیری به قصاص محکوم شد و پس از چند سال تلاش مسوولان دستگاه قضایی هرمزگان، معتمدین محلی و شوراهای حل اختلاف، سرانجام خانواده مقتول در ایام فاطمیه از قصاص قاتل گذشت کردند و رضایت خود را اعلام کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha