دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران: خدمات بیمه‌ای باید الکترونیکی شوند

اهواز-ایرنا- دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با تاکید بر لزوم الکترونیکی شدن ارائه همه خدمات بیمه ای گفت: الکترونیکی و دیجیتالی شدن ارائه خدمات بیمه ای باعث افزایش سرعت عمل بیمه ها و کاهش تردد مردم می شود.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی شنبه در حاشیه بازدید از واحد خسارت های بیمه ایران در جمع نمایندگان بیمه های مختلف بیان کرد: متاسفانه در مواردی مردم ساکن در شهرستان ها برای رسیدگی و پیگیری پرونده های خود مجبور سفر به مرکز استان هستند، برای کاهش تردد و تسریع رسیدگی به پرونده ها لازم است که ارائه خدمات بیمه ای به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی گفت: در بیمه ایران به تازگی شرایطی فراهم شده که برای خسارت های زیر ۳۰ میلیون ریال با ارسال عکس و میزان خسارت  به صورت الکترونیکی از سوی افراد، پرداخت خسارت در کمتر از نیم ساعت انجام شود و نیازی نیست مراجعه حضوری داشته باشند.
کریمی ادامه داد: برای افزایش ضریب نفوذ بیمه و ارائه خدمات بهتر باید از ایده ها و طرح های جدید در ارائه خدمات بهتر بیمه ای استفاده شود.
در ادامه این نشست مدیرکل بیمه مرکزی افزود: ویترین و تابلوی شرکت های بیمه ای نوع عملکرد آنها در بخش بیمه شخص ثالث است.
غلامرضا سلیمانی امیری افزود: بیشترین حجم پرونده های بیمه ای مربوط به بیمه شخص ثالث است و نوع عملکرد بیمه ها در این بخش می تواند رضایت مندی مردم را به همراه داشته باشد.
وی گفت: با توجه با آمار بالای پرونده های تصادف در خوزستان لازم است که همچون استان قم کمیته تخصصی شناسایی تصادفات ساختگی راه داندازی شود تا به صورت شفاف به پرونده ها در این بخش رسیدگی شود.
وی گفت: متاسفانه افرادی هستند که با تقلب و تصادف ساختگی اط بیمه هزینه ای را دریافت می کنند که اجهاف در حق مردم و بیمه ها است.

رییس کل بیمه مرکزی ایران به منظور افتتاح چند طرح و بررسی وضعیت فعالیت بیمه ها به مدت سه روز به خوزستان سفر کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =