۳ هزار و ۳۲۹ طرح عمرانی در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طول هشت سال گذشته ۳ هزار و ۳۲۹ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد و ۹۸۰ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

مجید نظری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت عملیات اجرایی ۶۱۰ طرح عمرانی با اعتبار چهار هزار میلیارد آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ در استان ۸۸ طرح با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان، در سال ۹۳ در قالب ۲۲۴ طرح با هزینه ۲۴۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام گرفت و در سال ۹۴ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب ۳۶۲ طرح و در سال ۹۵ نیز ۴۱۴ طرح با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید.

نظری با اشاره به افتتاح ۶۰۰ طرح عمرانی در سال ۹۶ ، خاطرنشان کرد: برای این طرح‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۹۷ نیز ۶۸۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیارد تومان در بخش‌های خدماتی، آموزشی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی، ورزشی، بهداشتی، مسکونی و زیرساخت در استان افتتاح شد.

نظری همچنین از افتتاح ۵۲۹ طرح عمرانی در استان طی سال ۹۸ خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی به آیین‌های بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی استان با حضور مقامات ارشد کشوری نیز اشاره کرد و گفت: در این قالب نیز ۴۲ طرح با یک هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

نظری در ادامه به طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال نیز اشاره و تصریح کرد: ۱۸۳ طرح با اعتبار ۳۸۲ میلیارد تومان در قالب کاربری‌های مختلف به بهره‌‎برداری می‌رسد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این تعداد، سه طرح با کاربری فرهنگی، مذهبی، سه طرح با کاربری گردشگری، ۱۰ طرح با کاربری آموزشی، ۱۵ طرح با کاربری صنعتی، سه طرح با کاربری ورزشی و هفت طرح با کاربری دامپروری آماده افتتاح شده است.

نظری خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌های قابل افتتاح امسال می‌توان به ۱۰۲ طرح زیرساختی، ۶ طرح مسکونی، ۲۵ طرح کشاورزی، یک طرح شیلات، هفت طرح بهداشتی، درمانی و یک طرح خدماتی اشاره کرد که در مجموع برای 460 نفر در استان اشتغالزایی کرده است.

وی از آغاز عملیات ۳۹ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در استان نیز خبر داد و گفت: یک طرح آموزشی، ۲۰ طرح زیرساختی، هفت طرح کشاورزی و یک طرح مسکونی در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha