۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84203996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ هزار نفر خادمیار رضوی هستند

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84203996
۱۱۰ هزار نفر خادمیار رضوی هستند

شهرکرد- ایرنا- مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی با اشاره به علاقه‌مندی مردم برای خادمیاران رضوی گفت:۱۱۰ هزار نفر در کشور از سه سال گذشته تاکنون در سامانه خادمیاران رضوی ثبت‌نام کرده‌اند و خادمیار رضوی شده‌اند.

علی‌اکبر اعصارنیا روز شنبه در جلسه معارفه دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری افزود: سامانه ثبت خادمیاران رضوی از سه ماه گذشته دو مرتبه فعال شده است تا مردم بتوانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به انجام گزینش این خادمیاران و صدور کارت خادمیاری برای آنها اظهار داشت:۳۰ درصد افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند برای کشیک به حرم مطهر امام رضا(ع) آمدند و ۷۰ درصد خادمیاران کشور در شهر خودشان مشغول خدمت‌رسانی به افراد هستند و انگیزه اصلی خادمیاران رضوی خدمت به مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

اعصارنیا به فعال شدن سامانه نذورات مردم در این ستاد اشاره کرد و گفت: مردم هر شهر به نیت امام رضا(ع) وجه و کمک خود را پرداخت می‌کنند اما نیت ۹۰ درصد افراد این است که پول در شهرستان و منطقه خودشان هزینه شود.

دبیر سابق نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در استان ۲ هزار نفر خادمیار رضوی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: استقبال از طرح خادمیاران رضوی در استان بالا بود اما به دلیل بسته شدن سایت ثبت‌نام بیشتر انجام نشد.

بهروز مرادنی‌نژاد افزود: ۷۰۰ نفر از خادمیاران رضوی در استان دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس به بالاتر هستند و بی‌ادعا و بی‌هزینه برای کمک به محرومان نیازمندان در سطح استان فعالیت دارند.

وی به فعال شدن ۲۴ کانون تخصصی در استان اشاره کرد و گفت: سهمیه استان در اعزام زائر اولی‌ها سه هزار و ۵۰۰ زائر بود که با رایزنی انجام شده تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ زائر اولی به مشهد اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، در آیین معارفه دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان چهارمحال وبختیاری از زحمات بهروز مردانی‌نژاد تقدیر و حجت الاسلام ابراهیم حجت‌پناه به عنوان دبیر جدید معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha