نیکزاد:دولت به ۸۰ درصد تعهدات خود در پروژه راه‌آهن اردبیل عمل کرده است

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت پروژه راه‌آهن اردبیل –میانه روند مطلوبی است و دولت به ۸۰ درصد تعهدات خود در این پروژه ریلی عمل کرده است.

علی نیکزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق قولی که دولت در تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه داده است، این پروژه هم‌اکنون روند قابل قبولی دارد ولی باید خلاءها و نارسایی‌های موجود هم برطرف شود تا این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی اظهارکرد: تاکنون عملیات زیرسازی راه‌آهن اردبیل تا ۸۵ درصد اجرا شده و مقرر است تا پایان سال عملیات زیرسازی پروژه به اتمام برسد، ضمن اینکه با اجرای ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری تا پایان سال می‌توان به اتمام پروژه تا نیمه اول سال  ۱۴۰۰ امیدوار شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از تعهدات دولت مربوط به اتمام پل "آرپاچایی" در مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه بود که عملیات اجرایی این طرح بطول ۸۳ متر ارتفاع و ۲۶۵ متر دهنه به اتمام رسیده و آماده ریل‌گذاری است.

نیکزاد درباره تداوم راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان هم گفت: ضروری است تا راه‌آهن اردبیل به سمت منطقه مغان ادامه پیدا کرده و در نهایت به شبکه ریلی بین‌المللی از طریق جمهوری آذربایجان وصل شود.

وی طرح تعریض جاده سرچم- اردبیل را یادآور شد و گفت: تعریض این جاده در دست اجراست ولی کارها باید در این زمینه سرعت گیرد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه احداث شده و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دهنه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha