۸ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۲۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84201157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸ طرح در خواف آماده بهره برداری شد

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۲۱
کد خبر: 84201157
۶۸ طرح در خواف آماده بهره برداری شد

گناباد- ایرنا- فرماندار خواف از بهره برداری ۶۸ طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی با هزینه ۶۳۰ میلیارد ریال طی دهه فجر در مناطق شهری و روستایی این شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی خبر داد.

حسین سنجرانی روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرحها در بخش‌های توسعه و عمران شهری و روستایی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، مسکن مددجویان روستایی، جاده، آب شرب و میراث فرهنگی ه بهره برداری می‌رسند. 

وی ادامه داد: ۱۸۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی نیز طی دهه فجر امسال در ۸۰ روستا و پنج نقطه شهری شهرستان خواف اجرا می شود.

طی دهه فجر پارسال نیز ۸۹ طرح در بخش‌های صنعتی و معدنی، گازرسانی، آسفالت معابر روستایی و آموزش و پرورش با هزینه ۵۲۰ میلیارد ریال در شهرستان خواف به بهره برداری رسید.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

این شهرستان که ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد شامل چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی با مجموع ۹۶ روستا است. ۷۰  هزار نفر از جمعیت خواف ساکن روستاهای این شهرستان هستند.

خواف علاوه بر رونق حوزه کشاورزی با فعالیت افزون بر ۱۲ هزار بهره‌بردار زراعی، دامی و باغداری، محل فعالیت معادن سنگ‌آهن در بخش سنگان این شهرستان است.

این معادن با ذخیره قطعی ۱،۲ میلیارد تن یکی از بزرگترین ذخایر سنگ‌آهن در ایران محسوب می‌شوند. کارخانه تولید کنسانتره مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف نیز با ظرفیت تولید سلانه ۲،۶ میلیون تن، بزرگترین خط تولید کنسانتره کشور به شمار می‌رود که تغذیه‌ کننده شرکتهای فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha