مجوز بازگشایی سالن‌های تئاتر استان بوشهر ابلاغ شد

بوشهر-ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مجوز بازگشایی سالن‌های تئاتر که در اجرای محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده بودند، ابلاغ شده‌است و پلاتوهای این استان می‌توانند با ظرفیت ۳۰ درصد فعالیت خود را از سرگیرند.

محمد حسین زندویان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: با این وجود تاکنون هیچ ‌یک از گروه‌های تئاتر استان آمادگی خود را برای اجرا در زمان حاضر اعلام نکرده‌است و هنوز اجرایی به روی صحنه نرفته است.

وی افزود: بوشهر به عنوان یکی از استان‌های فعال حوزه هنر نمایش ۲۵ پلاتو و سالن نمایش فعال دارد که همه شهرستان‌های دهگانه این استان را پوشش می‌دهد و از این میان شهرستان‌های بوشهر با سه و دیلم، دشتی و اهرم هر کدام با ۲ پلاتو بیشترین پلاتوهای تئاتر را به خود اختصاص داده‌اند.

زندویان با بیان اینکه سالن‌ها و پلاتوهای تئاتر به بخش خصوصی واگذار شده‌است، تاکید کرد: در صورت آغاز فعالیت و روی صحنه رفتن اجراها، متولیان این سالن‌ها موظف هستند به تهویه و ضدعفونی مناسب سالن و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تماشاگران هستند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت آنها نظارت مداوم دارد.

در استان بوشهر شمار زیادی گروه تئاتر وجود دارد که از این شمار تنها ۳۴ گروه ثبت سامانه شده‌اند و هر گروه که آماده اجرای صحنه‌ای در زمان حاضر باشد می‌تواند نسبت به اخذ مجوز اجرا اقدام کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha