احکام متقن و مختومه کردن پرونده‌های معوق موجب اعتماد عمومی می‌شود

سنندج‌ - ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان گفت: هدف اصلی در دستگاه قضایی خدمت رسانی به مردم، احقاق حق و اجرای عدالت است و در این راستا صدور احکام قضایی متقن و مختومه کردن سریعتر پرونده‌های معوق، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را در جامعه فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز دوشنبه حین بازرسی و بازدید از دادگستری شهرستان دهگلان خطاب به قضات و کارکنان اظهار داشت: دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و تکریم ارباب رجوع مورد تاکید قراردارد.

حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر مختومه نمودن پرونده‌های معوق در این حوزه‌های قضایی، افزود: تسهیل روند مراجعات مردم به واحدهای قضایی از طریق اجرای طرح نوبت دهی اینترنتی و اجرای سازوکارهای دادرسی الکترونیک گامی مؤثر در تحقق عدالت و رفع اطاله دادرسی به شمار می‌رود و امیدواریم تا پایان سال پرونده معوق مختومه نشده در دادگستری این شهرستان‌ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی از سوی رییس قوه قضاییه، عمل به دستورالعمل‌ها و نکات و بایسته‌های مندرج در این سند را اقدامی اساسی در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق سیاست‌های کلان دستگاه قضایی برشمرد و اضافه کرد: اجرای دقیق سند تحول قضایی می‌تواند موجبات رضایتمندی و اعتماد عمومی نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی بیش از پیش فراهم کند.

حجت الاسلام حسینی در جریان این بازدید از پروژه در حال ساخت ساختمان دادگستری شهرستان قروه بازدید کرد و یادآور شد: با اتمام این ساختمان، مشکل دسترسی مردم و بخش عمده ای از کمبود فضای فیزیکی در این شهرستان مرتفع خواهد شد.

رییس شورای قضایی استان کردستان با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای اتمام این پروژه اختصاص داده شده است، گفت: این پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد .

معاون مالی ، پشتیبانی و عمرانی رییس کل دادگستری استان را در جریان دیدار از قروه، دهگلان و بخش سریش آباد همراهی می‌کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha