طرح های متعددی برای حمایت از تولید در مجلس در دست بررسی است

اراک - ایرنا- رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح های متعددی از جمله ساماندهی تولید و توزیع خودرو و زنجیره فولاد برای حمایت از تولید در خانه ملت در دست بررسی است

«عزت الله اکبری»  پنجشنبه شب در نشست ستاد راهبردی  اقتصاد مقاومتی استان مرکزی افزود: طرح مجازات نکردن کارآفرینان و صاحبان صنایع و مدیران حوزه صنعت، تولید و خدمات به غیر از موارد خاص و بحث دیپلماسی اقتصادی نظام‌های جامع از دیگر مواردی است که در دستور کار ویژه مجلس قرار دارند.

وی در خصوص سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی اظهار داشت: مجلس وظیفه نظارت و فانون‌گذاری را بر عهده دارد و بازدید از واحدهای تولیدی استان از بعد نظارتی بود.
وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های لازم برای صادرات واحدهای صنعتی ضروری است، گفت: دولت باید در حوزه‌ های بانکی و  بورس که زمینه ریسک وجود دارد نیز با جدیت ورود کند و تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ کند.
اکبری سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را سرمایه‌های عظیم کشور عنوان کرد و گفت :چنانچه هماهنگی،  تعامل و همدلی لازم میان ارکان نظام جمهوری باشد، بدون شک تحریم های ظالمانه بی اثر خواهد بود.
وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دور از هیاهو، برخوردهای بی حاصل و بدون منطق و همچنین درگیری‌های سیاسی باید با ارائه نظارت کارشناسی هر آنچه به نفع صنعت، تولید و به ویژه مردم است را انجام دهند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.
 رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: افزایش اختیارات به استانداران که نمایندگان عالی دولت هستند باید مد نظر ویژه  باشد تا در این شرایط جنگ اقتصادی، گام های موثرتری در راستای رفع مشکلات مردم و همچنین  واحدهای تولیدی و صنعتی استانها برداشته شود .

 اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سفر ۲ روزه خود به استان مرکزی از چند واحد تولیدی در نقاط مختلف این استان بازدید کردند و ضمن شرکت در نشستهای مختلف با توانمندی ها و مشکلات  استان در این زمینه آشنا شدند.

قرار است در پی سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،  نشستی با مسئولان عالیرتبه کشوری و نمایندگان و مسئولان ارشد استان در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی منطقه برگزار ‌شود و پس از یک جمع‌بندی، راهکارهای ویژه‌ای در راستای رفع مشکلات تولیدی استان ارائه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha