۴ ایستگاه سنجش هوا در کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا  وجود دارد و حداقل ۴ ایستگاه دیگر سنجش آلودگی هوا برای استان نیاز است.

سید اسدالله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس شاخص ها از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۶ روز پاک در استان اعلام شده و روز آلوده ای در استان ثبت نشده است.

وی ادامه داد: امسال ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان روز آلوده ای را که نیازمند هشدار و اعلام عمومی باشد به ثبت نرسانده اند .

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در استان تنها دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا  وجود دارد که یکی در گچساران و دیگری در شهر یاسوج واقع شده است. 

هاشمی با اشاره به اینکه حداقل ۴ ایستگاه دیگر سنجش آلودگی هوا برای استان نیاز است، ابراز داشت: شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به دلیل همجواری با استان خوزستان و عبور ریز گردها از این استان نیازمند ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند. 

وی عنوان کرد: سال جاری ۲۲ واحد آلاینده در استان شناسایی شد که برای رفع آلودگی این واحدها اخطاریه به صاحبان آنها داده شد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد ۵ مورد به دادگاه معرفی شد و ۱۷ مورد آن رفع آلودگی کردند.

هاشمی گفت: مطابق قانون این واحد ها باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

کاهش تولید محصولات کشاورزی و دامی به‌ویژه عسل از دیگر پیامدهای آلودگی هواست.

 کارشناسان مشارکت مردم برای توسعه فضای سبز را از جمله راهکارهای کاهش آثار زیانبار آلودگی هوا بر سلامت انسان می‌دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha