۷۵۰۰ عضو خراسانی صندوق بازنشستگی از تسهیلات طرح منزلت بهره بردند

مشهد- ایرنا- مدیرصندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی گفت: امسال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای بازنشسته این صندوق در سطح استان از تسهیلات ۱۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریالی "طرح منزلت" استفاده کرده‌اند.

علیرضا کریم‌دادی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ارتقای منزلت مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی از سال ۹۵ و همزمان با انجام پروژه عظیم پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگی مشترکان استان، با مدیر وقت بانک عامل استان مذاکراتی انجام و طرح منزلت راه اندازی شد.
وی تسهیلات منزلت را مختص به استان خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: این تسهیلات در ۳۰ گستره از ویژگیهایی همچون "فقدان نیاز به سپرده‌گذاری و وثیقه، لازم نبودن محاسبه معدل حساب و همچنین بی‌نیازی درخواست کننده از ارائه ضامن" مطابق با شرایط مندرج در مفاد تفاهمنامه برخوردار است. 
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی همچنین به شفافیت عملکرد این طرح با ارائه مفاد تفاهمنامه در "پایگاه اینترنتی پایش" اشاره و بیان کرد: این اقدام همراه با تشریح گام به گام فرآیند کار، ضمن پیشگیری از بلاتکلیفی و سرگردانی اعضای صندوق موجب شد تا واحدهای مرتبط نیز موقعیت کاری خود را در این فرآیند تشخیص داده و در نتیجه امور اجرایی ارائه تسهیلات به بازنشستگان با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.
صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی ۱۴۲ هزار و ۸۷۸ عضو جاری و راکد دارد.

همچنین ۷۵ هزار و ۹۶۳ فرد شاغل، عضو صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی هستند.

وظیفه صندوق بازنشستگی کشوری ارائه و گسترش خدمات بیمه‌های اجتماعی در امور بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت با اهتمام نسبت به افزایش اعضا و گسترش فعالیتهای بیمه‌ای نظیر بیمه‌نامه‌های عمر، حوادث و درمان تکمیلیاست.

منابع صندوق بازنشستگی کشوری از محل "خالص کسورات ‌بازنشستگی دریافتی از اعضا، سود حاصل از ‌سرمایه‌گذاریهای اقتصادی درآمدزا، دریافت جریمه دیرکرد پرداخت کسورات، تعهدات دولت و مقرری ماه نخست" تامین می‌شود. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha