۲۸ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۵۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84188482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

‍ معرفی برگزیدگان سوگواره  "سردار دل‌ها" در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - برگزیدگان نخستین سوگواره هور و مور با عنوان "سردار دل‌ها" روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) در شهرستان رومشکان معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان در این آیین که به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: سوگواره هور و مور سردار دل‌ها بازخورد فرا استانی و استقبال خوبی داشت.

کیانوش سوری افزود: امید می رود این حرکت فرهنگی مورد رضایت همه شهدا بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی واقع شود چراکه کار در نظام جمهوری اسلامی با هدف خدمت به مردم و رضایت شهدا است.

وی ادامه داد: محمد عبدلی از رومشکان، محمد رحیمی از کوهدشت، عابدین بختیاری از رومشکان، رحیم فتح الهی از نورآباد و محسن سلاحورزی از خرم‌آباد   به عنوان برگزیدگان این سوگواره انتخاب شده اند.

در حاشیه برگزاری این سوگواره چهار نفر از مادران انقلابی که با حضور در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان به مویه خوانی برای مالک اشتر ولایت پرداختند تقدیر شدند.

هور و مور نواهای محلی و ابیات لری یا لکی هستند که به صورت آهنگین و با ریتم خاصی در رسای عزیزان از دست رفته بیان می شود که به مویه هم شهرت دارد.

شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از برجسته ترین مقام های رسمی نظامی ایران بود که به همراه ابومهدی المهندس همرزم وفادارش ۱۳ دی ماه ۹۸ به دست آمریکایی ها در خاک عراق به شهادت رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha