۲۳ میلیارد تومان برای آسفالت معابر روستایی لرستان هزینه می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: امسال ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر روستایی استان هزینه می‌شود.

به گزارش ایرنا، مسعود رضایی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبار ابلاغی برای قیر مصرف مستقیم می‌شود، افزود: با جذب این اعتبار عملیات آسفالت معابر ۱۵۰ روستای استان اجرایی خواهد شد. 

وی فرصت جذب این اعتبار را تاپایان سال جاری عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد: با کمک و حمایت های مسوولان استانی در راستای جذب این اعتبار ابلاغی عملیات بهسازی معابر روستایی استان اجرایی خواهد شد.

رضایی با اشاره به بازسازی و بهسازی ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی لرستان در سال جاری تصریح کرد: ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۱۴میلیارد تومان کمک بلاعوض در راستای مقاوم سازی این واحدها به متقاضیان این طرح پرداخت خواهدشد. 

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور را ۵۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با اتمام عملیات بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی در دست اجرا میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی با ثبت رکوردی جدید به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 نماینده مردم خرمآباد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خدمت رسانی به محرومان و روستاییان بیان کرد: بنیاد مسکن به عنوان نهادی برخاسته از متن نظام مقدس جمهوری اسلامی  در راستای عمران و آبادانی روستاها و خدمت رسانی به محرومان جامعه پیشرو بوده است.

مهرداد ویسکرمی گفت: ساماندهی روستاهای حاشیه شهرها بستری مناسب برای ارائه  خدمات هرچه بهتر به روستاییان را فراهم نموده و برهم افزایی دستگاه های اجرایی و بهرمندی ازظرفیت های قانونی در راستای رفع مشکلات روستاییان تاکیدکرد.

حدود ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای لرستان ساخته شده است که ۱۲۱ هزار واحد آن از تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی بنیاد مسکن استفاده کرده‌اند.
تاکنون بیش از ۷۶ درصد از واحدهای مسکن روستایی لرستان بازسازی شده است و حدود ۳۲ هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد که طبق برنامه باید حدود هشت هزار واحد در سال مقاوم شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha