۴۲ کیلومتر از پروژه راه‌آهن اردبیل ریل‌گذاری شد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با بیان اینکه روند عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه مطلوب است، گفت: تاکنون ۴۲ کیلومتر از این پروژه ریل‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه افزود: تلاش بر این است تا پایان سال میزان ریل‌گذاری به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

وی با اشاره به عملیات زیرسازی این پروژه بیان کرد: طبق جدول زمان‌بندی و اعلام گزارش پیمانکاران تاکنون زیرسازی این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار اردبیل از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به  پروژه راه‌آهن خبر داد و اضافه کرد: به تازگی هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل فاینانس بانک ملی به پروژه اختصاص یافته است و تمام تلاش‌ها بر افتتاح آن تا پایان دولت معطوف شده ست.

بهنامجو ادامه داد: پروژه در حال حاضر مشکل مالی ندارد و دولت مصمم است بودجه مورد نیاز این پروژه را  به صورت کامل تامین کند تا راه‌آهن در زمان مقرر تکمیل شود.

استاندار اردبیل اظهارکرد: در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل– میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ حتما به بهره‌برداری می‌رسد.

بهنامجو  گفت: برغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند ، طوری‌که در سایه این فعالیت‌ها خاکریزی ۷۵ درصد ، خاکبرداری ۹۴درصد،پل‌ها ۶۳ درصد و تونل‌ها۸۰ درصد پیشرفت  فیزیکی دارند.

وی افزود: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می‌یابد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha