۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84184583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت نام ۸۵۰ نفر در استان سمنان برای طرح اقدام ملی مسکن نهایی شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: ثبت‌نام ۸۵۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در غرب استان با پرداخت آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی نهایی شد.

به گزارش ایرنا، حسین دهقان روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان سمنان با حضور صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: پنج‌هزار و ۸۲۲ نفر در غرب استان سمنان شامل شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان  در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن در غرب استان سمنان، چهار هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط نبودند یا نسبت به تکمیل پرونده اقدام نکردند که در نهایت بعد پایان فرصت قانونی از فهرست متقاضیان حذف شدند.

وی بیان کرد: یک‌هزار و و ۲۰ نفر از مجموع ثبت‌نام کنندگان  در غرب استان سمنان واجد شرایط برای دریافت خانه در طرح اقدام ملی مسکن شدند که از این تعداد تنها ۸۵۰ نفر نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت آورده اولیه به میزان ۴۰۰ میلیون ریال اقدام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان افزود: ۱۲۲ هزار و ۵۹ متر مربع زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ۱۱.۸ هکتار از اراضی ملی و ۴.۸ هکتار از اراضی بازآفرینی شهری برای احداث خانه در طرح اقدام ملی مسکن  در غرب استان سمنان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: سه‌هزار و ۱۶۶ نفر در شهر سمنان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۹۴ نفر نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت آورده اولیه اقدام نمودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: مشکل در تامین آورده اولیه، نرخ تسهیلات و نداشتن شرایط اولیه از جمله دلایل کاهش تعداد متقاضیان نهایی خانه در طرح اقدام ملی مسکن است.

ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور شرکت در شورای مسکن استان سمنان، افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره در ایوانکی گرمسار و شرکت در چند جلسه داخلی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به سمنان سفر کرد.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی و اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. 

متقاضیان نام‌نویسی در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha