پاسخ آزمایش ۳۳ درصد از افراد مشکوک به کرونا در قشم مثبت شد

قشم- ایرنا- مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: از مجموع آزمایش‌های افراد بستری و سرپایی مشکوک به این بیماری در شهرستان قشم،پاسخ آزمایش ۳۳ درصد مثبت شد.

دکتر محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: ۲۸ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز در بیمارستان قشم بستری و بیش از ۹۸ درصد از آنان با سلامتی کامل ترخیص شدند.

وی ادامه داد: عملکرد جزیره قشم در تشخیص، درمان، کنترل و پیشگیری از ابتلای بیماری کرونا مطلوب ارزیابی می‌شود.

ناظر اجرای طرح سردار سلیمانی در وزارت بهداشت تصریح کرد: تعطیلی ۲ ماهه در نوروز ۹۹ توسط فرماندار قشم، باعث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این جزیره شد که این کار قابل تقدیر است.

مطلق افزود: قطع زنجیره انتقال یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری است که وضع مقررات منع ورود و خروج به قشم و همچنین تعطیلی خودخواسته اصناف و مراکز تجاری باعث وضعیت مناسب شهرستان در ابتدای شیوع ویروس کرونا بود.

وی ادامه داد: یک مرحله پیک بیماری با توجه به شیوع فصل گرما و بسته شدن محیط و همچنین استفاده از کولر در قشم اتفاق افتاد که با آغاز طرح شهید سلیمانی این بیماری به خوبی کنترل شد.

مدیرکل دفتر بلایای وزارت بهداشت تصریح کرد: برنامه ریزی برای برنامه‌های پیش رو باید انجام شود تا از شیوع دوباره این بیماری جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، این بیماری تا پایان سال ۲۰۲۱ ریشه کن نمی‌شود و ریشه کنی آن با تزریق واکسن و قطع زنجیره انتقال ممکن است.

شفافیت در اعلام آمار بیماران و فوتی‌های کشور بی‌سابقه بود

مشاور وزیر بهداشت گفت: در جمهوری اسلامی از ابتدای شیوع بیماری، سیاست شفافیت در اعلام تعداد بیماران و فوتی‌های به صورت روزانه و به تفکیک استان در پیش گرفته شد.

وی افزود: بسیاری از کشورها جرات اعلام آمار واقعی را ندارند، اما این کار در کشور ما باعث همکاری مردم در کنترل این بیماری شد.

مطلق ادامه داد: کشورهای اروپایی مانند آلمان و انگلیس که از مدعیان علم پزشکی و تجهیزات درمانی هستند، هم اکنون با وجود داشتن واکسن این بیماری و تجهیزات و منابع مالی فراوان نتوانستند تلفات ناشی از بیماری کرونا را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: طرح شهید قاسم سلیمانی در کشور ما با کمک مردم توانست شیوع این بیماری را کنترل و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری را به حداقل برساند.

ستاد کرونای این هفته قشم با حضور دکتر مطلق مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر بلایای این وزارتخانه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشگی استان هرمزگان، فرماندار قشم و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار شد.

در پایان این جلسه از نماینده سپاه در طرح شهید سلیمانی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha