۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 84183098
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماز جمعه قم این هفته برگزار می‌شود

قم – ایرنا -  مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم گفت: نماز جمعه قم پس از ۲۴ هفته تعطیلی بدلیل شیوع کرونا، این هفته ۲۶ دی ماه با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های اعلامی در مصلای قدس این شهر اقامه می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی مهدی زاده روز سه شنبه افزود: در بیست و پنجمین هفته پس از توقف برگزاری آئین سیاسی عبادی نماز جمعه قم،با توجه به مساعد شدن وضعیت بهداشتی و کرونایی شهرکریمه اهل بیت(س) مصلی قدس قم شاهد حضور نمازگزاران جمعه خواهد بود.

وی گفت که نمازجمعه این هفته به امامت آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه و تولیت حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد. 

وی تصریح کرد: تمام تدابیر بهداشتی شامل ضد عفونی محوطه داخلی و بیرونی مصلی، قبل از حضور مردم شریف قم و نشانه گذاری سجاده ها جهت حفظ فاصله نم ازگزاران اندیشیده شده است.

مهدی زاده ضمن اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی ، نماد ذکر خدا و جنگ با دشمنان دانسته اند ،از نمازگزاران قم درخواست نمود تا پس از یک وقفه نسبتا طولانی در این مراسم باشکوه شرکت نمایند.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم از مردم درخواست کرد همراه داشتن مهر، سجاده شخصی و ماسک را فراموش نکنند و در هنگام حضور در مصلی قدس، به نشانه گذاری ها جهت حفظ فاصله بهداشتی توجه کنند.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در قم روز شنبه ۱۵ دی ماه از وضعیت قرمز به نارنجی، در روز شنبه ۶ دی ماه از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی ماه از زرد به آبی تغییر کرده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha