معاون استاندار: تحرکات انتخاباتی استان مرکزی باید با جدیت ارزیابی شود

اراک- ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت : بخشداران باید تحرکات انتخاباتی را با جدیت مورد رصد و ارزیابی قرار دهند و از هم اکنون این تحرکات به صورت هفتگی به دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی گزارش شود.

" بهروز اکرمی" در نشست با بخشداران و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ افزود: بخشداران باید کتاب قانون انتخابات را از هم اکنون با دقت مطالعه کنند و منتظر هیچگونه مکاتبه‌ای از سوی ستاد استانی انتخابات نباشند .
وی افزود: با توجه به نزدیکی فرآیند انتخابات ۱۴۰۰، انتظار می رود بخشداران و دست اندرکاران انتخابات در طراحی و برنامه ریزی فعالیت‌ها، محدودیت‌های اعتباری و کمبود نیرو را مدنظر داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، بخشداران را مسئول اصلی برگزاری انتخابات در روستاها عنوان کرد و گفت: دست اندرکاران انتخابات نباید هیچ‌گونه رفتار شائبه انگیز یا سیاسی داشته باشند و امین و معتمد مردم و نظام جمهوری اسلامی باشند.
اکرمی تاکید کرد: شیوع کرونا منجر به بسیاری از محدودیت‌ها شده بنابراین دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ باید تمام تلاش خود را برای مشارکت حداکثری مردم به‌کار بگیرند .
وی یاد آور شد: بخشداران باید داوطلبان واجد شرایط را ترغیب به ثبت نام کنند و پذیرفتنی نیست که از روستایی هیچ‌گونه داوطلب ثبت نامی نباشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ روز انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها است گفت: در شرایط کرونایی برگزاری انتخابات در فضای باز صورت می‌گیرد، بنابراین باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.
اکرمی اظهار داشت: سلامت انتخابات در اولویت قرار دارد بنابراین مسئولان باید تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم قانونی و ضابطه مند به‌کار گیرند.
وی بیان داشت: میزان مشارکت مردم ارتباط معناداری با امنیت نظام جمهوری اسلامی دارد و امید است با تعامل و همکاری همه جانبه مردم، مسئولان و دستگاه های نظارتی شاهد انتخابات پرشکوه در سال ۱۴۰۰ باشیم.
مدیر کل دفتر سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری  استانداری مرکزی نیز در این نشست آموزشی گفت: هدف از این دوره آموزشی برای بخشداران، مجریان و دست اندرکاران انتخابات خرداد ۱۴۰۰، برگزاری انتخابات در کمال صحت و سلامت و افزایش حداکثری مشارکت مردم است.
عطیه صالحی افزود: تسلط بر قوانین نتخابات باید در اولویت اقدامات بخشداران و مسئولان هیات‌های اجرایی باشد و مباحث حقوقی نیز در انتخابات مد نظر قرار گیرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha