تامین‌مالی ۷۴ ‌هزار میلیارد ریالی بنگاه‌های کوچک ومتوسط در ۹ماه امسال

تهران- ایرنا- بر پایه آمارهای اعلامی وزارت صنعت معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بابت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی، ۷۳ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از آمارهای یاد شده، این پرداختی‌ها در قالب دو هزار و ۷۷۲ فقره تسهیلات انجام شد و برای دریافت این تسهیلات ۱۱ هزار و ۱۸۶ فقره ثبت‌نام صورت گرفت که ۶ هزار و ۵۳۰ فقره به بانک‌ها معرفی شده بودند.

بیشترین پرداختی‌ها از این محل در استان البرز با ۸۹ فقره به ارزش ۱۲ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال بوده است و پس از آن استان‌های سمنان با ۱۲ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال (۴۸۷ فقره) و گلستان با ۶ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال (۱۴۹ فقره) قرار گرفتند.

همچنین کمترین پرداختی‌ها به استان‌های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد با صفر ریال بوده است.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پرداخت ۵۷ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است که ۴۳ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال از این منابع برای تامین سرمایه در گردش این واحدها اختصاص یافت.

منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha