۲۲ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 84181130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیروان به شهرستان‌های سبز استان ایلام می‌پیوندد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: شهرستان سیروان با گازرسانی به چهار روستای چم شیر، چم‌روته، داربلوط و سرابکلان به مناطق سبز استان می‌پیوندد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز ایلام، عباس شمس‌اللهی روز دوشنبه در جریان بازدید فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از برخی روستاهای شهرستان سیروان اظهار داشت: طرح گازرسانی به روستاهای چم‌شیر، داربلوط و چم‌روته با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست و روستای تاریخی سرابکلان نیز در مرحله برآورد و انتخاب پیمانکار است.

وی افزود: شهرستان سیروان دارای ۶۳ روستاست که تاکنون ۵۹ روستای آن از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و تا پایان سال جاری در چهار روستای باقیمانده نیز مشعل گاز روشن می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: عملیات گازرسانی به روستای تاریخی باستانی سرابکلان به تازگی و پس از اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در دست طراحی و تهیه دفترچه پیمان و برآورد حجم عملیات گازرسانی جهت برگزاری مناقصه و پیمان سپاری بوده و در دهه فجر با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ گاز شهری ۷۰ درصد و  روستایی ۳۱ درصد در این استان حدود بود که با عملیات جهش‌وار دولت یازدهم و دوازدهم، این میزان افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه توزیع گاز هم ۹۹ درصد است.

از ۶۰۰ روستای استان ایلام ۴۵۹ روستا معادل ۹۳ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند و طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، ۳۶۰ روستای ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha