۲۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۵۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84180863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح توسعه کتابخانه مرکزی اصفهان، ابتدای سال آینده به اتمام می‌رسد

اصفهان – ایرنا – رییس اداره امور کتابخانه‌های شهرداری اصفهان از اتمام طرح توسعه کتابخانه مرکزی این شهر که به تعطیلی بخش مخزن این مجموعه منجر شده است، در ابتدای سال آینده خبر داد.

طیبه فاطمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اهمیت مجموعه کتابخانه مرکزی اصفهان بعنوان مرجع مهم کتاب‌های مطالعه در استان، طرح توسعه آن در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن از یک ماه و نیم پیش آغاز شد.

وی اضافه کرد: در این راستا تنها بخش مخزن کتابخانه برای جلوگیری از آسیب زدن به منابع اصلی کتاب تعطیل شده و سایر بخش‌ها شامل کتابخانه دیجیتال، بخش اطلاعات و ثبت نام و مطبوعات و نشریات، دایر و در حال ارائه خدمات به شهروندان است.

رییس اداره امور کتابخانه‌های شهرداری اصفهان، علت انتخاب این زمان برای اجرای طرح توسعه را شیوع ویروس کرونا و اجرای محدودیت حضور شهروندان در فضاهای بسته از جمله سالن‌های مطالعه ذکر کرد و گفت: اعضای کتابخانه می‌توانند با کارت عضویت خود از خدمات سایر کتابخانه‌های شهرداری بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: در زمان احداث و افتتاح این مجموعه، حجم مراجعان خیلی بالا نبود ولی در زمان حاضر علاوه بر مراجعان، تعداد منابع و انتشارات نیز افزایش یافته و نیازمند فضای بیشتری است.

این گفته‌ها در حالیست که مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان نیز از تخصیص ۵۵ میلیارد ریال برای ساماندهی و توسعه کتابخانه مرکزی اصفهان خبر داده است.

حسین کارگر افزود: مقرر شده علاوه بر ایجاد مخزن کتاب‌های نفیس در طبقه فوقانی، سیستم اطفا حریق به همراه سیستم تهویه جدید در این ساختمان ایجاد شود.

کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری بعنوان نخستین مرکز چندرسانه­‌ای در شهر اصفهان با زیربنای بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع در سال ۸۱ در پنج طبقه احداث شده و نمای خارجی آن مکعب شکل است.

کتابخانه مرکزی دارای مخزن بخش امانت کتاب با بیش از ۱۳۰ هزار عنوان کتاب، بیش از چهار هزار و ۸۰۰ عنوان سی‌دی و دی‌وی‌دی در بخش دیداری و شنیداری، بیش از ۱۱ هزار جلد کتاب مرجع، بیش از هفت هزار جلد کتاب خطی و چاپ سنگی و نفیس، بعلاوه بیش از ۳۲۰ عنوان مجله و ۲۰ عنوان روزنامه در بخش نشریات جدید و قدیمی است..
 کتابخانه مرکزی شهداری اصفهان دارای سالن اجتماعات با گنجایش ۳۳۰ نفر ویژه برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی، سالن آموزش با گنجایش ۷۰ نفر ویژه برگزاری دوره‌های آموزشی و گالری‌های هنری با ظرفیت ۱۵۰ عدد تابلو است.
اکنون در استان اصفهان بالغ بر٣٠٠ باب کتابخانه عمومی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۹۴ کتابخانه، نهادی و ۱۱۲ کتابخانه، مشارکتی توسط بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها ایجاد شده است.

در کلانشهر اصفهان حدود ۸۵ کتابخانه و سالن مطالعه وابسته به شهرداری وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha