صنعت چهارمحال وبختیاری از ۳میلیون مترمکعب پساب فاضلاب استفاده می‌کند

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: میزان قابل توجهی پساب فاضلاب در این استان تولید می‌شود که در حال حاضر سه میلیون مترمکعب آن مورد استفاده صنایع قرار گرفته است.

احمدرضا محمدی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه ۲۷ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در این استان تولید می‌شود که فرصت خوبی را برای تامین آب بخش صنعت فراهم کرده است.

وی ادامه داد: پساب تصفیه‌شده نقش موثری در راستای مدیریت مصرف آب و تامین آب بخش صنعت دارد و این ظرفیت وجود دارد که آب قابل توجهی از پساب تصفیه شده را در اختیار سرمایه‌گذاران بخش صنعت برای توسعه فعالیت‌های خود قرار داده شود.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی ۹ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان، تصریح کرد: تاکنون ۱۴ شهر استان به سیستم جمع‌آوری و دفع فاضلاب متصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پساب تصفیه شده از کیفیت بالایی برخودار است، اظهار داشت: از آب این بخش می‌توان در بخشی از فعالیت‌های کشاورزی نظیر زارعت چوب و یا کشت علوفه دام نیز بهره‌گیری کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: پساب تصفیه شده از پایداری لازم برخوردار است و واحدهای صنعتی از این بابت اطمینان خاطر داشته باشد که چنانچه سهمی از پساب به آنها اختصاص داده شود این آب پایدار است و با چالش کمبود مواجه نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۶۵ میلیارد تومان در بخش فاضلاب چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شده است و طی این مدت تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب از هفت شهر به ۱۴ شهر و جمعیت تحت پوشش از ۵۱ درصد به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha