معاون استاندار لرستان : مردم همچنان اقدامات پیشگیرانه را مراعات کنند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: فهم مشترک مردم از پروتکل‌های بهداشتی و رعایت مفررات باعث کاهش مرگ و میر و بسترهای کرونایی شده ولی مردم باز هم همچنان اقدامات پیشگیرانه را باید مراعات کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، محمود ثمینی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا افزود: با توجه به گزارش وزارت بهداشت در مورد بیماری کرونا و مراعات مردم، استان لرستان جز استان‌های بسیار خوب ارزیابی شده و از این بابت باید از مردم تقدیر و سپاسگزاری کرد. 

 معاون استاندار لرستان با اشاره به اهمیت و تاثیر همکاری مردم در رسیدن به شرایط کنونی اظهار داشت: فهم مشترک مردم از پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مصوبات ستاد کرونا باعث کاهش آمار مرگ و میر و میزان بستری ها در استان لرستان شده است. 

 ثمینی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت زرد استان لرستان ممنوعیت در ورود به شهرها برقرار است و رعایت ممنوعیت تردد شبانه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در مرکز استان و شهرستان بروجرد اعمال می‌شود. 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت:طبق مصوبه ستاد ملی، در استانها و یا شهرستان هایی که وضعیت مرگ و میر های ناشی از  کرونا دو نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد و روند کاهشی ابتلا به کرونا مشهود باشد وضعیت آبی اعلام می شود.
 ثمینی خاطرنشان کرد: در وضعیت آبی تمام صنوف و مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را انجام می‌دهند.
 نایب رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تقدیر از همکاری و مراعات مردم به مقایسه وضعیت آماری  دی ماه نسبت به آبان ماه پرداخت و گفت:در حال حاضر نسبت به دو ماه پیش میزان مرگ و میر ۴۵۰ درصد کاهش داشته ،میزان مبتلایان ۳۴ درصد و تعداد بستری ها ۳۶۶ درصد  کاهش یافته است. 

معاون استاندار با تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا گفت؛ متاسفانه برخی از افراد در شرایط زرد در برخی از اجتماعات مثل عزاداریها و مناسبت ها حضور یافته که اگر قرار باشد مصوبات ستاد ملی و استانی را رعایت نکنیم به شرایط بحرانی گذشته برمی‌گردیم. 

تا تاریخ ۱۸ دی ماه، ۶۱ هزار و ۷۴۶ شهروند لرستانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و پاسخ ۱۰۴ هزار و ۳۲۲مورد منفی بوده است که ۳۰۴ نفر از مردم استان به دلیل کرونا جان باخته اند.

براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا لرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha