باند دوم جاده توره -بروجرد تا پایان دولت دوازدهم زیربار ترافیک می‌رود

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: هفت کیلومتر از مسیر اصلی و سراسری جاده توره به بروجرد در باند دوم تا پایان دولت تدبیر و امید در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد و زیر بار ترافیک می‌رود.

«مهدی زندیه وکیلی» روز شنبه در ششمین نشست شورای هماهنگی ترافیک استان افزود : گام نخست این طرح عمرانی به طول هفت کیلومتر به بهره برداری رسیده و هفت تقاطع زیرگذر و دو برگردان همسطح نیز به تصویب رسیده است تا ایمنی لازم برای تردد روستائیان این منطقه انجام شود.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به بلوار ورودی شهر جاورسیان نیز گفت : ایمن سازی این مسیر و نصب تابلو و علایم ورودی جاورسیان باید در اسرع وقت انجام شود تا این بلوار دهه فجر به بهره برداری برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تاکید کرد : رفع نقاط حادثه‌خیز ورودی شهر خنداب در حال اجرا است و ایمن سازی ورودی مسیر خنداب در شهرستان شازند  نیز از طرح‌های ضروری است.
زندیه وکیلی تردد خودروهای سنگین به‌ویژه تانکرهای حمل سوخت از جاده خنداب را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و افزود: جاده ارتباطی همدان به ملایر استاندارد و دوبانده است که باید از ظرفیت آن استفاده شود اما، رانندگان خودروهای سنگین به‌دلیل نزدیکی مسافت از جاده خنداب تردد می‌کنند که باید از امروز (شنبه)با همکاری پلیس راه اعمال قانون در خصوص ترددها صورت گیرد.
وی یادآور شد : نصب پل عابر پیاده در شهر خنداب و جاورسیان با کمبود منابع مالی مواجه است که اجرای این ابنیه تایید شده و می‌توان از اعتبارات جرایم ماده ۲۳ برای نصب دو پل عابر پیاده استفاده کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست با بیان اینکه اقدامات مناسبی در جاده برون‌شهری خنداب انجام شده است، گفت : ۴۷ کیلومتر از طول این راه تعریض شده و ۱۸ کیلومتر روکش آسفالت شده که با مساعد شدن شرایط آب و هوایی ، ادامه عملیات روکش این جاده از سر گرفته می‌شود. 
«احمد مرزبان» افزود : ۲۰ کیلومتر از غرب مسیر ارتباطی قره‌چاینیز  آسفالت شده و پنج کیلومتر دیگر از مسیر باید آسفالت شودکه این مهم نیز با مساعد شدن شرایط جوی از سوی پیمانکار به اتمام می رسد.
 فرماندار  شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: اامسال سه نشست با چهل مصوبه در شورای ترافیک شهرستان برگزار شده و با توجه به اینکه خنداب در فهرست ۳۱شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور است باید  نگاه ویژه‌ای به این خطه شود.
«حسن خزایی‌پور» با بیان اینکه شهرستان خنداب از ظرفیت های مناسبی برخوردار است، افزود : در حوزه راه ‌ و حمل و نقل خنداب طرح‌های خوبی انجام شده اما شان این شهرستان کمتر توسعه یافته  بیشتر است و باید تا پایان کار دولت تدبیر و امید تلاش مضاعف برای این خطه صورت بگیرد.
وی بیان داشت :  تعریض جاده اصلی خنداب انجام شده اما پاسخگوی تردد بالای خودرو به ویژه تانکرهای سوخت نیست و همین امر منجر به افزایش تصادف‌ها می‌شود و به آسفالت  این جاده نیز آسیب زیادی وارد شده که نیاز به لکه گیری دارد.
فرماندار شهرستان خنداب تاکید کرد : هشت نقطه حادثه‌خیز در شهر خنداب وجود دارد که با اعتبار محدودی می‌توان نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را انجام داد .
خزایی پور اظهار داشت : نصب دوربین های پایش تصویری در نزدیکی مجمتع آب سنگین خنداب ضروری است که باید  اعتبار لازم در این خصوص اختصاص یابد.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
 بر اساس آمار موجود روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

سرخط اخبار استان‌ها