۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84178693
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۳ روستای کوهدشت لرستان امسال گازرسانی می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: ۳۳ روستا و ۲۲ واحد صنعتی شهرستان کوهدشت دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

کرم گودرزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برخلاف برخی تعطیلی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، پروژه های گازرسانی استان با روند مطلوبی فعال هستند که در این راستا لرستان رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی اظهار داشت: در این راستا عملیات گازرسانی به روستاهای دارای شرایط، به ویژه در کوهدشت، دلفان  و شول آباد در دست اقدام است و همزمان با گرامیداشت ۲۲ بهمن تعداد زیادی از روستاهای دارای شرایط و واحدهای صنعتی استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال همزمان با دهه فجر، کوهدشت به عنوان شهرستان سبز معرفی می شود و با گازرسانی به ۳۳ روستای آن در بخش های مرکزی و درب گنبد، تمامی روستاهای واجد شرایط این شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان عنوان کرد: تا پایان سال ۹۹ نیز عملیات نصب انشعابات روستاهای گازدار شده بخش درب گنبد به اتمام می رسد و روستاهای واجد شرایط آن محدودیتی برای اشتراک پذیری ندارند.

گودرزی با اشاره به اینکه وجود معارضین محلی سبب بروز مشکلاتی در اجرای کمی و کیفی طرح های گازررسانی می شود افزود: بخش عمده ای از این مسائل با همدلی و همکاری مردم و مسئولین حل شده است.

وی در خصوص گازرسانی شول آباد بیان کرد: گازرسانی به این شهر یکی از پروژه های مهم لرستان است که ۱۴۵ کیلومتر خط تغذیه و توزیع دارد و در حال حاضر ۸۳ کیلومتر از این خطوط اجرا شده و پیشرفت کلی پروژه  ۷۵ درصد است.

گودرزی افزود: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن منطقه و تنگناهای موجود، اجرای پروژه به سختی در حال انجام است که با اتمام آن، شول آباد به عنوان آخرین شهر لرستان و ۵۰ روستای تابعه آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

گودرزی با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۵۰ هزار مشترک تحت پوشش شرکت گاز لرستان قرار دارد ادامه داد: یک هزار و ۷۲۷ روستا و تمام شهرهای استان بجز شول آباد از نعمت گاز برخوردار هستند.

بیش از یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی لرستان، ۹۹.۸ درصد خانوار شهری و بیش از ۸۸ درصد خانوارهای روستایی واجد شرایط لرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. 

مجوز گازرسانی ۱۸۱ روستای دارای شرایط گازرسانی کوهدشت صادر و تاکنون از این مجموع ۱۴۸ روستا از نعمت گازرسانی برخوردار شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha