شهید سلیمانی متعلق به ملت های آزاده جهان است

مادرید - ایرنا -جمعی از نخبگان و استادان دانشگاه های اسپانیا ضمن ابراز همبستگی با ملت ایران در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در بیانیه ای اعلام کردند: سلیمانی تنها یک شهید ایرانی نیست. او متعلق به تمامی ملت های آزاده و همه جنبش های آزادی خواه جهان است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید،«کارلوس پاز» و «محسن بلال» دو فعال رسانه ای اسپانیا با حضور در دفتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مادرید، بیانیه جمعی از نخبگان و استادان دانشگاه های اسپانیا را برای اعلام همبستگی با ملت ایران در سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی به رایزنی فرهنگی کشورمان تقدیم کردند.

این طومار که به صورت اینترنتی تهیه شده است، حاوی نامه سرگشاده ای خطاب به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران است و آن را گروه های مختلف فعال در اسپانیا و برخی نخبگان و استادان دانشگاه امضا کرده اند.

در این طومار تاکید شده است که برخود لازم می دانیم در این روزها که سالگرد شهادت سردار سلیمانی است، مراتب تقدیر خود را از جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر مقاومت در منطقه پر آشوب خاورمیانه ابراز کنیم. ما می دانیم که جمهوری اسلامی ایران برخلاف تبلیغات دروغین رسانه های غربی، نه تنها حامی تروریسم نبوده، بلکه همواره با آن مبارزه کرده است.

شهید سلیمانی نه تنها در زمان حیات خود الگوی مبارزه با تروریسم و اشغالگری بود که حتی پس از شهادت نیز الهام بخش جنبش های مقاومت در منطقه و جهان بوده است. از این منظر ما معتقدیم شهید سلیمانی یک فرهنگ و یک مکتب است.

حیات و شیوه زیست او به منزله کتابخانه ای برای فرهنگ مقاومت است. او با زندگی خود به دیگران آموخت که مقاومت، با داشتن شجاعت و درایت توامان امکان پذیر است. فرهنگ سلیمانی به معنای دانستن این حقیقت است که هرگز نباید تسلیم تبلیغات و دروغ ها و ادعاهای استکبار شد و با هوشمندی و جسارت و بالا بردن توانمندی های خودی، می توان در مقابل بزرگترین قدرت های جهان ایستاد و جبهه بزرگی را در مقابل ظلم جهانی تشکیل داد.

امروز و پس از گذشت یک سال از ترور جنایتکارانه این سردار بزرگ ایرانی، ما به خوبی شاهد گسترش این فرهنگ در نقاط مختلف جهان هستیم. سلیمانی تنها یک شهید ایرانی نیست. او متعلق به تمامی ملت های آزاده و همه جنبش های آزادی خواه جهان است. سردار سلیمانی شهید راه حق و حقیقت است و از همین رو همواره نماد خواست عدالت و آزادی خواهد بود. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha