۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84175206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اصفهان: مردم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بکوشند

اصفهان- ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر، یک موضوع اجتماعی و نوعی تعهد و احساس مسوولیت در قبال جامعه است و همه مردم باید برای احیای این فریضه در جامعه بکوشند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی وظایف دانشگاه‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از قواعد مهم اسلام است و همه نسبت به یکدیگر در این زمینه مسوول هستیم.

وی با بیان اینکه نباید در مورد امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت بود، افزود: این فریصه مهم باید برای جلوگیری از منکر و اصلاح جامعه اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی در دانشگاه‌ ها اظهار داشت: تعهد افراد نسبت به اجرای فریضه مورد نظر در زنده کردن و زنده ماندن جامعه نقش مؤثری دارد و بی‌اعتنایی به آن موجب مرگ روحیه انسانی در بطن جامعه و متضرر شدن همگان خواهد شد.

وی میزان هماهنگی بین دانشگاه‌های استان در این زمینه را قابل قبول دانست و گفت: تاکنون کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما این روند باید با قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، احیای امر به معروف و نهی از منکر را منحصر به تذکر لسانی ندانست و گفت: باید به مردم یادآوری کنیم که اسلام نخست این وظیفه را بر دوش همه گذاشته است و دوم چگونگی اجرای این فریضه را آموزش دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دستورات اجتماعی اسلام برای اصلاح جامعه است و همه وظیفه داریم آنها را اجرا کنیم.

وی گفت: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید شرایط آن را بر اساس دستورات اسلام درنظر گرفت و نباید برخوردهای اشتباه و نامناسب عده‌ کمی، دستاویزی برای رد کردن این حکم الهی شود.

 امام جمعه اصفهان تصریح کرد: هر کس نسبت به اجرای ۲ فریضه  الهی امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجهی کند باید خود را مرده‌ای در جمع زندگان بپندارد.

وی  افزود: زمانی که یک منکر در جامعه اسلامی رخ می‌دهد علاوه بر خطاکاران، اشخاصی که در برابر این عده سکوت کرده‌اند نیز به عقوبت الهی گرفتار می‌شوند؛ بنابراین عذاب خدا با میزان جرم خاطیان از صراط مستقیم همخوانی دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: مأموریت‌های متفاوت دانشگاه‌ها باید بر اساس زیرساخت‌ها و توانایی‌های مختلف مراکز آموزش عالی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به آنها سپرده شود.

 پیام نجفی افزود: با توجه به حضور تعداد زیادی از مشتاقان علم در دانشگاه ها و میزان تأثیر این نهادها در جامعه، فرصت ایده‌آلی برای نقش‌آفرینی مراکز آموزش عالی در اجرای ماندگارتر مصوبات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اجرای امر به معروف و نهی از منکر و احساس وظیفه همگانی در این راستا، ما را بعنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور به این سمت سوق می‌دهد که تمام توان خود  را برای حل مشکلاتی مانند آلودگی محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی و تقویت معروف‌ها و کاهش و زایل کردن منکرات در جامعه بکار گیریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ابراز امیدواری کرد که این نشست فتح بابی برای زمینه‌سازی حضور پررنگتر و سپردن مأموریت‌های متفاوت کارگروه‌های تخصصی ستاد احیای امر به معروف به دانشگاه‌ها بر اساس زیرساخت‌ها و توانایی‌های هر واحد دانشگاهی شود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان افزود: سالانه قریب به سه هزار پایان‌نامه در مقطع تحصیلات تکمیلی از سوی دانشجویان کشور ارائه می‌شود و این فرصتی مغتنم برای سوق موضوعات پایان‌نامه‌ها بسوی مباحثی است که در اشاعه و نهادینه شدن این ۲ فریضه مهم در جامعه مفید محسوب می شوند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز گفت: هرگاه در جامعه‌ای ۲ فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود و افراد در قبال پیاده شدن این امور خطیر احساس مسوولیت نکنند، مرگ آن جامعه حتمی خواهد بود.

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری اظهار داشت: محیط فیزیکی دانشگاه می‌تواند بستری برای اشاعه معروف یا منکر باشد که بسته به نگاه و اقدام مسوولان به این موضوع می‌تواند به تهدید و محیطی برای اشاعه منکر یا با هوشیاری آنان به فرصت و محیطی برای گسترش معروف تبدیل شود.

در پایان این نشست، پیام نجفی بعنوان نماینده دانشگاه‌ها در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان منصوب و حکم وی از سوی نماینده ولی فقیه و رییس این ستاد در استان به وی اعطا شد.

جلسه هم‌اندیشی وظایف دانشگاه‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر با حضور دبیر و اعضای اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سایر مسوولان استانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha