۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 923
کد خبر: 84175064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی منصوب شد

تهران- ایرنا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حکمی «جواد واحدی» را به سمت معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌های این وزارتخانه منصوب کرد.

به‌گزارش ایرنا از میراث‌آریا، علی اصغر مونسان در حکمی جواد واحدی را به عنوان معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

در حکم وزیر میراث فرهنگی خطاب به واحدی بر برنامه‌ریزی دقیق و سازمان‌دهی مناسب و بهره‌گیری از توان صاحب‌نظران و کارشناسان در راستای اهداف و مأموریت‌های وزارتخانه تاکید شده است.

«بهره‌گیری کامل از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین مورد نیاز وزارتخانه و تعامل مطلوب با نمایندگان مردم، هماهنگی با کمیسیون‌های مجلس و نمایندگان برای جلب حمایت‌های لازم برای بهبود امور میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و توجیه نظرات پیرامون طرح‌ها، لوایح و فعالیت‌های وزارتخانه» از اهم وظایفی است که مونسان به معاون جدید وزارت میراث فرهنگی ابلاغ کرده است.

در حکم وزیر میراث فرهنگی به واحدی بر «معاضدت قضایی از مدیران، کارکنان و صیانت از حقوق قانونی وزارتخانه در محاکم و مجامع حقوقی در سطح ملی و بین‌المللی، تنسیق امور املاک و انجام اقدامات قانونی برای ثبت، تملک قطعی و تنظیم سند اراضی و مستحدثات وزارتخانه، برنامه‌ریزی و هدایت امور حقوقی وزارتخانه و هماهنگی با مراجع حقوقی و قضایی، تهیه خط‌مشی و برنامه سالیانه در حوزه حقوقی با توجه سیاست‌های ابلاغی و تهیه و تنظیم پیش‌نویس لوایح قانونی، تصویب‌نامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و اساس‌نامه‌های مورد نیاز و پیگیری تا تصویب» تاکیدشده است.

همچنین سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص فعالیت‌های مربوط به امور استان‌ها در چارچوب سیاست‌های وزارتخانه و سامان‌دهی و ایجاد وحدت رویه، نظارت بر عملکرد و ارزشیابی مدیران کل استانی، فراهم کردن زمینه مناسب برای مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در رشد و توسعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، بررسی صلاحیت‌های عمومی و نظارت بر تأسیس سمن‌ها و نحوه برگزاری مجامع عمومی آن‌ها و تهیه دستورالعمل‌های لازم و پیگیری در راستای قانونمند کردن جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد از موارد مورد انتظار وزیر میراث فرهنگی است که در این حکم انتصاب، آمده است.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha