هاشمی: مدیریت شهری تهران آماده گرامیداشت شهدای سانحه پرواز اوکراین است

تهران- ایرنا -رییس شورای شهر تهران گفت: آمادگی مدیریت شهری را برای گرامی‌داشت سالگرد شهدای سانحه پرواز اوکراین که محل وقوع آن در اطراف تهران است، اعلام می‌کند.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی در نشست امروز /سه‌شنبه/ شورای شهر تهران، همچنین سالگرد فاجعه کرمان که موجب قربانی شدن بیش از ۶۰ نفر از هموطنان  در زمان تشییع پیکر سلیمانی در کرمان شد را به خانواده آنان تسلیت گفت.

وی افزود: همچنین سالروز اشتباه هدف گیری پرواز اوکراین که جان ۱۷۶ مسافر بی گناه را گرفت، گرامی داشت و برای بازماندگان شهدای این اشتباه صبر آرزو کرد.

هاشمی گفت :انتظار افکار عمومی از رسانه ملی و سایر دستگاههای مسئول در این حوادث آن است که با انعکاس گرامی‌داشت و پیگیری ابعاد مختلف این دو حادثه از تلقی احساس بی تفاوتی در مسئولان نسبت به قربانیان این حوادث و بازماندگانشان جلوگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن چهارمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: شخصیتی که در این شرایط سخت جامعه، فقدان ایشان بیشتر احساس می شود.

به گفته هاشمی، وجود ایثار و فداکاری در رفتار و تصمیم گیری مسئولان موجب می شود که با پایان دادن به لجبازی و خود تحریمی و سنگ اندازی و تخریب یکدیگر، زمینه برای حل مشکلات جامعه فراهم شود و در این شرایط مقاومت عقلانی در برابر یکجانبه گرایی و بدعهدی های بیگانگان نیز با حمایت مردم و وحدت جامعه همراه می شود.

وی افزود: شاید علت تداوم تخریب و هتاکی نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی، با وجود گذشت چهارسال از رحلت ایشان نیز همین نگرانی افراطیون از گرایش جامعه به نگرش و تفکر هاشمی است که با تاکید بر میانه گرایی، افراط و تفریط را به زیان جامعه و برخلاف مصالح انقلاب و اسلام می دانست.

تذکر درباره نبود مدرسه در مسکن مهر منطقه ۲۱ تهران

محمد سالاری هم در این جلسه با ارایه تذکری درباره شهرک پاسداران منطقه ۲۱ تذکر داد و گفت: در این شهرک ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر ساخته شده و حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد اما خدمات آموزشی ورزشی و فرهنگی ندارد .

وی گفت: تنها یک مسجد در این شهرک جانمایی شده و دانش آموزان به محدوده های مجاور برای تحصیل می روند .

سالاری با بیان اینکه مجددا ساخت  دو هزار واحد مسکونی در این محدوده آغاز شده است، گفت: تذکر من به مسیولان به ویژه وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش است که به لحاظ قانونی برای سرانه ها مسیولیت دارند .

وی گفت : ارایه این خدمات مسئولیت شهرداری نسیت.

وی درباره روگذر های بزرگراه شهید باقری هم تذکر داد و گفت: اعتباری برای رو گذر های شرقی و غربی این بزرگراه در نظر گرفته شد اما برغم جلسات در این خصوص اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و دهها بار این موضوع را پیگیری کردیم.

سالاری گفت: این رو گذرها در منطقه ۴ تهران است.

وی در ادامه با اشاره به ورود دبیرخانه مجمع تشخیص مجمع، به مصوبه اختیارات شوراها و بازگشت آن  از شورای نگهبان به مجلس گفت: از ریاست شورا می‌خواهم در این خصوص جلسات اضطراری تشکیل دهد و فرصت موجود را برای همراهی نمایندگان مجلس استفاده کند.

 وی از رییس مجلس خواست درباره صیانت از اختیارات شوراها اقدام کنند.

تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه محلی بر اساس نظر شورایاران

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران هم در تذکری که به هیات رییسه شورا وصول شد، به لزوم توجه برای تسریع در اجرای پروژه های توسعه محلی بر اساس نظر شورایاران محلات با استناد به تبصره ۳۵ بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران تاکید کرد.

وی تاکید کرد: یکی از انتظارات مردم از شورای شهر، تلاش در مسیر بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در اداره امور محلات شهر است.

وی تاکید کرد: بر اساس بند ۲  تبصره ۳۵ بودجه، شهرداری تهران مکلف شد حداکثر تا پایان خردادماه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله را با اخذ نظر مشورتی شورایاری محله تعیین و فهرست مذکور را به همراه رونوشت صورتجلسات متضمن نظر شورایاری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون برغم پایان مهلت مقرر ، صورتجلسات مربوط به تعیین و انتخاب این پروژه ها به شورا ارائه نشده است، گفت: یکی از گلایه های به حق شورایاران بی توجهی به اجرایی نمودن پروژه های مورد نظر این افراد، کندی اجراء پروژه های پیشنهادی شورایاران یا حذف پروژه های مورد تایید شورایاران در برخی مناطق است.

فراهانی افزود: این مسئله زمینه ساز نارضایتی شهروندان و شورایاران از مدیریت شهری شده است.

وی گفت: این روند زنگ خطری برای نادیده گرفتن و بی توجهی به نظرات شورایاران است.

درخواست برای اجرای طرح ساماندهی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم

حسن خلیل آبادی عضو دیگر شورای شهر تهران در تذکری با بازماندگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراین ابراز همدردی کرد و سالگرد آیت الله رفسنجانی را تسلیت گفت.

خلیل آبادی، از تصویب طرح ساماندهی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم که ۴۰ سال بود رها شده بود، تشکر کرد .

وی از شهردار و معاون شهرسازی خواست با رفع بروکراسی شهرداری، طرح را زودتر به مرحله اجرا گذارند و به مشاوران و طراحان متعدد واگذار نکنند.

وی توضیح داد که تعدادی از خانه‌ها در جوانمرد قصاب هم در طرح قرار داشته و با دستور آقای شهردار از دستور خارج شده است.

خلیل آبادی در ادامه در تذکر دیگری با بیان اینکه مرکز تفکیک پسماند در مرحله منطقه ۲۰ و ابتدای حریم منطقه ۱۹ مورد انتقاد و نگرانی مردم است، گفت: مذاکرات مجازی و شفاهی راجع به مرکز تفکیک پسماند در مرحله منطقه ۲۰ و ابتدای حریم منطقه ۱۹ انجام شده است.

وی گفت: روزانه هزاران تن پسماند به شهرری گسیل می‌شود و دیگر این محدوده تحمل بار اضافه ندارد.

وی از کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر خواست این موضوع را در دستور کار و پیگیری قرار دهند.

لایحه طرح بهره برداری از پیاده روها از دستور شورا خارج شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۱ رای لایحه طرح بهره برداری از پیاده روها را از دستور کار شورا خارج کردند.

به گفته علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، پیشنهاد خروج از دستور لایحه، با همراهی بهاره آروین مطرح شده است.
وی گفت: با توجه به نقطه نظر و انتقاد دریافت شده از برخی اساتید دانشگاه و تشکل های تخصصی و مدنی، پیشنهاد خروج از دستور لایحه طرح بهره برداری از پیاده روها به منظور دریافت دقیق تر نقطه نظرات منتقدین لازم است.

لایحه بهره برداری از پیاده روهای شهر تهران نه ارتقاء نشاط شهری دارد و نه درآمدی برای شهر

عضو هیات رییسه شورا در جریان بررسی "طرح بهره برداری از پیاده روهای شهر تهران" دلایل مخالفتش با این طرح را بیان کرد و افزود: مخدوش بودن رویکرد لایحه به گونه ای است که نه نشاط شهری در پی دارد و نه درآمدی برای شهرداری ایجاد می کند.

زهرا نژادبهرام در جریان بررسی "طرح بهره برداری از پیاده روهای شهر تهران"  دلایل مخالفتش با این طرح را بیان کرد و افزود: یکی از دلایلم عدم بهره گیری از نظرات و دیدگاه های اساتید و انجمن های تخصصی در متن نهایی که اغلب پیشتر مخالفت های جدی با متن لایحه را ابراز کرده بودند.

‏وی مخدوش بودن رویکرد لایحه و متن اصلاحی به گونه ای که توجه لازم را به امر خطیر ساماندهی پیاده روها و ارتقا نشاط شهری نداشت و حتی بر فرض داشتن نگاه نادرست و اقتصادی به موضوع هم، درآمدی  برای شهرداری ایجاد نمی کرد را دیگر دلیل مخالفتش عنوان کرد.

‏عضو هیات رییسه شورا دلیل دیگر را نقطه نظرات مخالف شهروندان تهرانی با محتوای لایحه که به طرق مختلف از جمله مشارکت در سامانه جامع مصوبات شورا نمود یافته بود عنوان کرد و افزود: با توجه به عدم اجرایی شدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون که قریب به ۲ سال قبل به تصویب رسیده بود، تصویب این لایحه نوعی بی عدالتی و تبعیض در پی داشت.

بازرسان شورا در شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه انتخاب شدند

با تشکیل مجمع عادی شرکت واحد اتوبوسرانی در شورا،  سیده فاطمه مقیمی به عنوان بازرس اصلی و فضل الله اسلامی به عنوان بازرسی علی البدل شرکت اتوبوس‌رانی تهران و حومه از سوی شورای شهر تهران انتخاب شدند.

در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی (به صورت فوق العاده) شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی گزارش کمیسیون را قرائت کرد. علیخانی با اشاره به اینکه موضوع این دستور برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی و بحث انتخاب بازرس اصلی و علی البدل شورا در این شرکت است، گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران سیده فاطمه مقیمی را به عنوان بازرسی اصلی  و برای تمدید بازرسی ایشان معرفی می‌کند. علاوه بر این آقای فضل الله اسلامی به عنوان بازرس علی البدل معرفی می‌شود.

در ادامه جریان بررسی این دستور سید حسن رسولی نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه با طرح سوالی خواهان ارائه سوابق تخصصی افراد معرفی معرفی شده از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شد.رسولی گفت: افرادی که از طرف کمیسیون به عنوان بازرس اصلی و علی البدل معرفی شده‌اند به لحاظ تخصص، تجربه و آشنایی با حوزه حمل و نقل عمومی به‌ویژه حمل و نقل درون شهری و مسائل تخصصی و حرفه‌ای این حوزه در چه شرایطی قرار دارند؟ و کمیسیون عمران و حمل و نقل دلایل خود برای انتخاب این افراد را ارائه کند.

در ادامه علیخانی با اشاره به اینکه افراد معرفی شده دو سال به عنوان بازرس در این حوزه فعالیت کرده‌اند، گفت: در این جلسه بحث تمدید عنوان بازرس برای این افراد است و رزومه این افراد در گذشته ارائه شده است. بازرس اصلی انتخاب شده به صورت مرتب گزارش خود را از سازمان اتوبوسرانی ارائه کرده و وظایف خود را به نحو احسن انجام داده‌اند.

در ادامه فاطمه مقیمی بازرس معرفی شده از سوی کمییسیون عمران و حمل نقل توضیحاتی درباره سوابق خود در حوزه حمل و نقل ارائه کرد. 

در ادامه جلسه اعضای شورای شهر با 15 رای موافق  سیده فاطمه مقیمی به عنوان بازرس اصلی و 14 رای موافق فضل الله اسلامی را به عنوان بازرسی علی البدل شرکت اتوبوسرانی انتخاب کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha