۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84173680
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

اعتراض به کشتار شیعیان هزاره و سفر وزیر کشور پاکستان به کویته

اسلام آباد - ایرنا - وزیر کشور پاکستان در واکنش به حملات تروریستی داعش به شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان پاکستان و جهت بررسی این موضوع عازم شهر کویته شد. 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فعالان مذهبی و مدنی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان از روز گذشته علی رغم کاهش شدید دما در اعتراض به قتل فجیع ۱۱ معدنچی که همگی آنان متعلق به شیعیان هزاره بودند، دست به تحصن زده و حاضر به پایان آن نیستند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز گذشته به گروهی از معدنچیان در ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر آنان شد، بر عهده گرفت.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان طی پیامی قتل معدنچیان شیعه را قویاً محکوم کرد و از نهادهای امنیتی خواست تا از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی و سپردن آنان به دست عدالت استفاده کنند.

براساس این گزارش، «شیخ رشید احمد» وزیر کشور پاکستان امروز طی تماس تلفنی با علامه «ناصر عباس جعفری» دبیرکل «مجلس وحدت مسلمین» از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان ضمن ابراز همبستگی با خانواده قربانیان حمله تروریستی داعش، گفت: دولت پاکستان مسوول تامین امنیت جانی و مالی شیعیان هزاره است.

وی افزود که بنا بر دستور عمران خان نخست وزیر پاکستان عازم شهر کویته می‌شود تا ضمن دیدار با بازماندگان و همچنین حضور در محل تحصن معترضان، مطالبات آنان را بررسی کند و اطمینان می‌دهد که عوامل قتل معدنچیان شناسایی و مجازات می‌شوند.

رهبر ارشد شیعیان پاکستان نیز با ابراز نگرانی از موج جدید تحرکات گروه تروریستی داعش و اقدامات هدفمند عناصر تکفیری علیه شیعیان در ایالت بلوچستان، گفت: دولت هرچه سریعتر باید در پذیرفتن مطالبات قربانیان و اجرای آن اقدام کند.

علامه جعفری تاکید کرد: هدف اصلی حملات تروریستی اخیر نشانه رفتن ثبات و امنیت در پاکستان و ایجاد هرج و مرج در جامعه است، اقدامی که مستلزم برخورد قاطع و فوری دولت اسلام‌آباد است.

مجلس سنای پاکستان نیز امروز شاهد اعتراض برخی نمایندگان به حمله تروریستی داعش در ایالت بلوچستان و به خاک و خون کشیدن افراد بی‌دفاع متعلق به شیعیان هزاره بود.

تجمع اعتراضی نیز ساعاتی پیش در شهر اسلام‌آباد پایتخت و شهر لاهور پاکستان برگزار شد. فعالان سیاسی و مذهبی با اعلام همبستگی با خانواده قربانیان، خواستار اقدام موثر دولت علیه دشمنان امنیت بلوچستان و عناصر تکفیری شدند.

معترضان با در دست داشتن تصاویر سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و شیخ نمر و همچنین سردادن شعارهای ضدآمریکایی و ضد صهیونیستی، حمله داعش را جنایت سنگین علیه بشریت دانستند.

پیش‌تر دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان ضمن اعلام حمایت از تحصن در شهر کویته در محکومیت قتل هدفمند معدنچیان شیعه، هشدار داد که اگر دولت پاکستان به خواسته‌های جامعه شیعیان هزاره مبنی بر بازداشت و مجازات اقدام تروریستی امروز و تامین امنیت برای سایر افراد جامعه، عمل نکند تجمعات اعتراضی در سراسر این کشور برپا می‌شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha