توسعه کارآفرینی مددجویان اولویت کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) باید به عنوان یک نهاد حمایتی توسعه فعالیت‌های کارآفرینی مددجویان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و زمینه برای ورود آنان به بازار کار را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در جلسه شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره ) کردستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب مستضعفان و است و کمیته امداد امام خمینی (ره) از رویش های آن است که فراز جدیدی زمینه کمک به محرومان در کشور را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به محرومان و نیازمندان جامعه باید با احترام و حفظ کرامت آنان همراه باشد، اضافه کرد: این نهاد در زمینه خدمات رسانی به محرومان باید اصل را بر کارآفرینی بگذارد و خدماتی که ارائه می‌دهد به گونه‌ای نباشد که مددجو تنها احساس مصرف کننده بودن داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: استان کردستان ظرفیت‌های زیادی برای کارآفرینی دارد، لذا این نهاد می‌تواند با استفاده از این ظرفیت‌ها مددجویان خود را وارد بازار کار کند و خدمت به محرومان و مستضعفین جامعه  معنویت است بنابراین وقتی به کسی هم خدمتی ارائه می‌شود باید به گونه‌ای باشد که رضایت و آرامش پشت آن باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین به مساله زکات اشاره کرد و گفت: زکات ظرفیت خوبی برای جامعه به شمار می‌رود و می‌توانیم از محل جمع‌آوری زکات بخشی از مشکلات محرومان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در زمینه خدمات به نیازمندان و محرومان تاکنون اقدامات خوب و قابل توجهی داشته است ابراز امیدواری کرد، با تلاش مضاعف بتوانیم درصد محرومیت در این استان را به حداقل برسانیم.

 درحال حاضر ۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد هستند که ۳۲هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha